Així ajuden a millorar la seguretat del client els sistemes biomètrics

2019-09-09T17:27:30+00:00 22 de setembre de 2019|A tu lado|

Davant els atacs de ciberdelinqüents i altres tipus de robatoris de dades privades com ara usuaris i contrasenyes, s’han començat a instaurar els sistemes biomètrics d’autenticació. Per exemple, iniciar sessió en la teua banca digital utilitzant l’iris de l’ull, la veu o l’empremta dactilar són mètodes de reconeixement biomètric.

 

Què és el reconeixement biomètric?

És la identificació de la identitat de la persona segons característiques específiques del seu propi cos, i suposa una garantia inequívoca que la persona és qui assegura ser. Aquesta tecnologia portada a les entitats financeres ens ajuda a oferir un extra de seguretat als clients.

 

Empremta dactilar en Caixa Popular

Davant l’increment de delictes com la pesca de credencials (phishing) o la pesca per SMS (smishing), Caixa Popular i totes les entitats financeres busquem estratègies per a garantir als nostres clients la màxima seguretat en les seues operacions amb la nostra banca digital. Gràcies als sistemes biomètrics podem avançar en el nostre objectiu.

De fet, els clients de Caixa Popular fa temps que poden utilitzar la biometria basada en empremta digital per a diferents serveis en línia. No és casualitat que ens iniciàrem en aquest tipus d’identificació biomètrica, ja que és un dels sistemes més estesos als Estats Units, a Europa i a la Xina.

A partir dels mètodes de reconeixement biomètric, els clients de Caixa Popular o una altra entitat financera pot oblidar la seua clau d’accés i no haver d’introduir-la durant setmanes, ja que el seu accés als diferents serveis és a través de la seua empremta dactilar, una mesura més ràpida, senzilla i segura.

 

Augmentem la seguretat als nostres clients amb la normativa PSD2

A partir de les pròximes setmanes començaràs a veure que, per accedir a la teua sessió en Ruralvía cada cert temps, banca digital de Caixa Popular, com per fer certes operacions en el teu compte, et sol·licitem una doble autenticació. Això és degut a la posada en marxa de més mesures de seguretat impulsades per la normativa PSD2 (Payment Services Directive), regulació europea per a protegir els consumidors en els serveis de pagaments digitals.

Per a aconseguir-ho, quan estigues fent una transacció des del teu compte en Ruralvía, serà obligatori que introduïsques dues de tres possibles proves: una cosa que es tinga (com la targeta de crèdit), una cosa que es conega (com el PIN) i una cosa intransferible (com l’empremta dactilar o la lectura de l’iris).

 

Caixa Popular s’esforça per oferir als nostres clients totes les millores que inclou la normativa PSD2. Per això, a partir de setembre, per a accedir i operar en Ruralvía, la nostra banca digital, caldrà aquesta doble autenticació. Vos demanem a tots que, abans del 14 de setembre, comproveu si ens heu informat del vostre número de telèfon mòbil. Sense aquest número, serà impossible que us puguem enviar el codi de validació necessari per a les operacions o transaccions que feu.

Això sí, si el client està segur que ha aportat el seu número de telèfon mòbil actual, no cal que s’acoste a l’oficina. Per confirmar que el número és correcte, es pot revisar en el mateix compte de Ruralvía.

En Caixa Popular ens preocupa molt poder oferir l’entorn més segur als nostres clients i treballem per aconseguir-lo diàriament.

 

Deixeu un comentari

X