Caixa Popular es recolza en la tecnologia per lluitar contra els delictes cibernètics

2019-09-03T08:17:07+00:00 4 de setembre de 2019|Entorn digital|

En Caixa Popular ho tenim clar, els ciberdelinqüents tenen als clients de banca com a objectiu. Per a protegir als nostres clients amb els mecanismes més eficaços, en la nostra entitat ens recolzem en els avanços tecnològics per a combatre els delictes cibernètics.

 

Tipus de ciberdelictes més habituals

Tots podem ser víctimes d’aquest tipus de delictes i per això considerem imprescindible extremar les precaucions, tant nosaltres com a entitat que busca protegir els seus clients, com a ciutadans que hem d’estar informats i alerta davant possibles intents de robatori de tota mena.

  1. Pesca de credencials (phishing): robatori de dades privades a través de correus electrònics en què el delinqüent es fa passar per una tercera persona o empresa.
  2. Pesca per SMS (smishing): és una variant de la pesca de credencials, però el delinqüent tracta d’aconseguir la informació de la víctima a través d’un SMS.
  3. Pesca per telèfon (vishing): és l’evolució de la pesca de credencials i la pesca per SMS, ja que en aquest cas l’estafador crea un sistema de veu automatitzat per telefonar a la possible víctima i sol·licitar, a través de la telefonada, les seues dades privades.

 

Mesura de seguretat: la doble autenticació

En Caixa Popular, com en totes les entitats de Grupo Caja Rural, hem implantat una mesura per a augmentar la seguretat dels nostres clients: el doble factor d’autenticació. Ja no serà prou un usuari i una contrasenya, sinó que caldrà un nivell addicional de seguretat. Tots els clients hauran d’introduir-ne dos de tres proves possibles: una cosa que tinguen (com la targeta de crèdit), una cosa que coneguen (com el PIN) i una cosa intransferible (com l’empremta dactilar o la lectura de l’iris).

Això significa, en realitat, que tots els clients de Caixa Popular hauran de fer un pas més en el control de l’accés als sistemes i les aplicacions, així com per a fer operacions tipus transferències o traspassos. D’aquesta manera, es comprova la identitat de l’usuari mitjançant mecanismes diferents.

És una mesura de seguretat més que implica una evolució. Passem d’utilitzar tan sols informació que saps, com ara contrasenyes o PIN, a afegir a més una cosa que tens, com un mòbil o una targeta de coordenades. Així, aquesta diversitat de capes de seguretat en els nostres comptes es converteix en una complexitat més gran per a possibles ciberdelictes.

En l’Oficina de Seguretat de l’Internauta (OSI) detallen aquest increment de seguretat dels clients com en els processos de doble verificació, el primer factor sol ser una contrasenya que coneixem i que hem creat nosaltres, mentre que el segon factor sol ser un codi aleatori generat per un testimoni d’autenticació (token), per un dispositiu extern, per una app instal·lada en el nostre telèfon intel·ligent o equip, o per verificació biomètrica.

 

Quan caldrà introduir la doble autenticació?

Els clients de Caixa Popular ja ho han començat a utilitzar, des de fa temps, per a fer operacions com ara transferències. Però, serà a partir del 14 de setembre que caldrà també per a iniciar sessió en el seu compte privat de Ruralvía. De fet, cada 90 dies es requerirà la doble autenticació, durant l’inici de sessió, tal com regula la normativa europea PSD2.

Un altre tipus d’operacions, com ara veure moviments dels teus comptes, consultar el teu saldo, pagar rebuts o fer compres en comerços, també requerirà una doble autenticació per part del client.

 

Pas imprescindible: comprovar que tenim el teu número de telèfon mòbil

Per a poder posar en pràctica la doble autenticació, serà imprescindible que tinguem el teu telèfon mòbil, perquè serà a aquest dispositiu on enviarem qualsevol codi de validació d’operacions o transaccions que vulgues fer des de Ruralvía, com, per exemple, iniciar sessió en el teu compte de Ruralvía a partir del 14 de setembre.

Per això, tots els clients de Caixa Popular hauran de comprovar que tenen el seu telèfon mòbil informat i que, efectivament, és el número correcte.

  • Si no has facilitat mai el número de telèfon mòbil, acosta’t a una oficina de Caixa Popular i informa del teu número de telèfon mòbil. Has de fer-ho abans del 14 de setembre per poder continuar operant en Ruralvía sense inconvenients.
  • Si ja tenim el teu número de telèfon mòbil, és convenient que revises en el teu compte de Ruralvía que el número és correcte.

Pots comprovar la informació que tenim sobre tu seguint la ruta següent:

caixapopular.es: Serveis > Dades Personals > Telèfon Mòbil.

– App mòbil: El meu perfil > Dades de Contacte.

 

Més informació, més control de les teues finances

En els pròxims mesos, Caixa Popular donarà la possibilitat als seus clients d’afegir comptes d’altres entitats en el seu compte de Ruralvía. D’aquesta manera, els clients tindran més facilitat per a gestionar les seues finances personals, ja que tindran a l’abast tota la informació en un mateix lloc.

Deixeu un comentari

X