Normativa PSD2 i Caixa Popular

2019-08-23T10:29:20+00:00 23 d'agost de 2019|A tu lado, Al dia|

En Caixa Popular la seguretat dels nostres clients és una prioritat i treballem diàriament per aconseguir-ho. Des d’Europa també es busca més seguretat dels usuaris de banca i s’ha posat el focus, entre altres aspectes, en els serveis de pagaments digitals. La normativa PSD2 marca unes directrius molt estrictes que reforcen el nivell de protecció dels clients de banca.

La normativa PSD2 (Payment Services Directive) va entrar en vigor el 2018. Onze anys abans, el 2007, la Unió Europea ja havia definit una sèrie de mesures per a crear un mercat únic de pagaments, fomentant la innovació, la competència i la protecció dels consumidors dels països membres. En aquell moment es va anomenar PSD, i és l’antecessora de la normativa actual PSD2.

 

Aspectes principals sobre la PSD2 i Caixa Popular

L’objectiu principal de Caixa Popular i de la normativa europea PSD2 és reforçar els mecanismes de protecció dels clients de banca. Per a fer-ho, s’exigeix que per als pagaments digitals es requerisca l’autenticació de doble factor.

I, què implica això per als clients de Caixa Popular?

Tots els nostres clients, per a executar una transacció digital, hauran d’introduir dues de tres proves possibles: una cosa que tinguen (com la targeta de crèdit), una cosa que coneguen (com el PIN) i una cosa intransferible (com l’empremta dactilar o la lectura de l’iris).

 

Més protecció per als clients de Caixa Popular

Abans operacions no autoritzades o fraudulentes, el client serà responsable d’una quantitat inferior a la que hi ha hui dia. Per exemple, fins a l’entrada en vigor de la PSD2, la víctima era responsable de 150€, però, a partir d’ara, aquest import es redueix a 50€, llevat de casos de frau o negligència. A més, en operacions no autoritzades, el proveïdor de serveis haurà de tornar immediatament l’import d’aquesta operació a l’ordenant.

 

Limitació de cobrament de recàrrecs per l’ús de targetes

La normativa PSD2 prohibeix fer càrrecs addicionals en els pagaments que es facen amb targetes de dèbit i crèdit, tant en els comerços tradicionals com a través d’Internet.

 

Més oferta en els sistemes de pagament

A partir de l’entrada en vigor de la normativa europea, s’obri el ventall a més actors en el sistema de pagaments. Tècnicament es coneix com a TPPs (Third Party Payment Service Providers) i, des de Caixa Popular, com altres entitats financeres, es proporciona a tercers l’accés als comptes dels seus clients perquè efectuen un pagament. Això sí, sempre que el client ho autoritze, requisit indispensable per a iniciar qualsevol pagament o consultar informació.

Serà a través d’una aplicació informàtica que el comerç i el banc es comuniquen de manera directa i totalment segura, garantint així la confidencialitat de la informació.

 

Sense el teu telèfon mòbil, no podrem donar-te el servici 

 

Per a poder complir la normativa europea PSD2, en Caixa Popular necessitem tindre el teu telèfon mòbil. Serà l’única manera de complir els requisits europeus i enviar-te els codis de validació quan hages d’iniciar sessió en el teu compte de Ruralvía o vulgues fer algun pagament, per exemple.

Per tant, cal que informes, en la teua oficina de Caixa Popular, del teu número de telèfon mòbil, abans del 14 de setembre, per a poder continuar operant en Ruralvía.

En cas que ja vulgues confirmar si tens el teu número de telèfon mòbil informat, i si és el número correcte, segueix qualsevol de les rutes següents i comprova la informació:

– ruralvia.com: Servicis > Dades Personals > Telèfon Mòbil,

– App mòbil: El meu perfil > Dades de Contacte

 

Davant qualsevol modificació del número de telèfon mòbil que necessites fer, cal que vages a la teua oficina per informar i, d’aquesta manera, els nostres companys de l’oficina podran confirmar que ets tu.

 

 

 

 

 

 

Deixeu un comentari

X