Quins perfils professionals busquen les empreses? En Caixa Popular te’n donem la clau

2019-11-04T14:04:34+00:00 8 de novembre de 2019|Al teu costat|

Les empreses tenen una necessitat latent que els candidats a optar a un lloc de treball han de saber: busquen atraure i retindre el millor talent possible per a ser veritablement competitives. Però, a més, és molt important per a aquestes empreses retindre i fidelitzar aquest talent.

Un entorn tecnològic, estratègic i digital

Si hi ha alguna cosa que busquen les empreses en els perfils professionals que valoren, a més del talent, és que siguen persones estratègiques, perquè és una aptitud important a l’hora de desenvolupar les seues funcions.

Vivim en un entorn canviant en què sorgeixen tendències noves en relacions laborals i tipus de col·laboració. Per aquest motiu, juntament amb la transformació digital, els perfils professionals que busquen les empreses són multidisciplinaris, polivalents, amb capacitat analítica, crítica, creativa, que treballen buscant resultats i siguen capaços d’adaptar-se als canvis amb facilitat.

A més, les companyies requereixen experts en entorns digitals. Segons ha estimat la Comissió Europea, a Europa es demanaran més de 900.000 professionals digitals només l’any 2020.

 

La revolució 4.0 en el mercat laboral

El XIV informe Els + Buscats, elaborat per Spring Professional, la consultora de quadres intermedis i directius del Grup Adecco, ho deixa ben clar: els perfils més demanats per les empreses són els especialistes en informàtica en núvol (cloud computing), intel·ligència artificial, màrqueting digital, dades massives (big data) o seguretat de la informació.

I tot això, sense perdre de vista com avança el mercat de la intel·ligència artificial i la robòtica. És la revolució 4.0 que automatitzarà tasques repetitives i donarà lloc a noves necessitats. La consultora PwC explica que més de 3 de cada 10 faenes actuals a Espanya podrien ser automatitzades, fet que no implica que, alhora, es creen nous llocs de treball.

 

Perfils professionals més demanats el 2020 a Espanya

  • En telecomunicacions

Un dels perfils professionals més demanats serà el d’especialista en tecnologies informàtiques (cloud). Per a aquest perfil, es requereix una enginyeria tècnica o superior en Informàtica o Telecomunicacions i es busquen professionals amb una experiència mitjana d’uns 5 anys.

La protecció de dades i el desenvolupament de noves tecnologies també són àrees amb un increment important de professionals. El perfil més cotitzat, dins d’aquesta àrea, és el CISO (chief information security officer) o oficial de seguretat de la informació.

 

  • En banca i finances

Prenent com a referència l’estudi dut a terme per la consultora Michael Page, i les nostres pròpies necessitats com a entitat financera, els perfils més buscats tenen a veure amb administració, direcció financera, i controlador financer i de negoci.

A més, Spring Professional destaca l’analista en banca privada com el perfil més buscat i l’executiu en cap (managing director) en banca d’inversió, com el més cotitzat. Per a optar a aquests llocs de treball, habitualment, es requereix una llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, Economia o semblants, MBA i formació específica amb diferents certificacions.

Si t’interessa aquest sector, inclou la teua informació en la borsa de treball de Caixa Popular. Només cal que completes aquest formulari en línia per a processar la sol·licitud i que ens faces arribar el currículum a l’adreça de correu: talent@caixapopular.es.

 

  • En comercial

El gestor de grans comptes (key account manager) és el perfil més demanat, a escala nacional i internacional. Té com a funcions generar més del 70 % de la facturació en l’empresa. Les empreses aposten pel perfil del KAM (per les sigles en anglés) com una persona determinant per a desenvolupar el negoci.

D’altra banda, també hi ha el director d’exportació o area export manager, el perfil que s’encarrega de programar i controlar les accions comercials internacionals amb responsabilitat directa sobre les vendes.

 

  • En màrqueting

El perfil professional més demanat és el director de màrqueting digital (digital marketing manager). Aquesta persona s’encarrega de dissenyar, implantar i coordinar l’estratègia digital o de digitalització de l’empresa. El 2020 serà important, també, el paper de l’especialista en automatització de màrqueting (marketing automation). Les empreses tendeixen a buscar aquest tipus de professionals en universitats amb formació específica de màrqueting, publicitat o comunicació, encara que cada vegada és més valorat el fet de tindre formació en telecomunicacions, informàtica, estadística, matemàtiques…

Deixeu un comentari

X