• agricultura sostenible

Com podem diferenciar aliments ecològics, biològics, orgànics i sostenibles

2020-10-16T09:15:52+02:00 16 d'octubre de 2020|ambiental|

Els ciutadans cada vegada ens preocupem més per la mena d’aliments que consumim, així com en els nostres hàbits de compra. La tendència és buscar ser consumidors responsables i intel·ligents. El problema és que moltes vegades confonem els termes que llegim en les etiquetes dels aliments i no tenim clar quin és el significat de cada concepte. És igual orgànic que ecològic?

Hui, des del blog de Caixa Popular, tractarem de distingir aquests conceptes tan rellevants per saber quin tipus d’alimentació estem portant, i quin tipus de productes comprem en el supermercat.

 

Productes ecològics

 Aquests productes són els que han complit tot el seu cicle de naixement i creixement sense intervenció artificial.

És a dir, els productes ecològics naixen a partir d’una llavor ecològica, la terra i l’aigua no estaven contaminades i no s’ha utilitzat cap pesticida químic.

 

Productes biològics

Els aliments biològics són els que no han experimentat cap modificació genètica.

Per aquest motiu, ni el color ni la grandària ni la forma són perfectes. En el moment en què vas a comprar un aliment i els veus tots idèntics, com extrets d’un dibuix, normalment és perquè s’han tractat en un laboratori per alterar-ne el color, la grandària o, també, el temps que romandrà comestible.

 

Productes orgànics

Els aliments orgànics són els que no han rebut compostos o fertilitzants com a part d’un procés químic a què es poden exposar als productes.

Per aquest motiu, un aliment pot ser orgànic, però haver-lo exposat a alguna modificació genètica, per millorar-ne el volum per exemple. Per això, serà un aliment orgànic, però no biològic.

 

Productes sostenibles 

Els aliments sostenibles es refereixen als que s’han produït sota el respecte al medi ambient i al mercat econòmic. Per exemple, producció sostenible d’una granja és quan els animals s’han criat amb pinsos naturals, amb espai per a moure’s. La seua producció serà alimentació sostenible que s’ha generat en entorns saludables. Els productors sostenibles són, habitualment, menuts i situats en entorns rurals o allunyats de l’urbs.

 

I, ara, és el moment d’organitzar un pla d’alimentació

Entre les tècniques més conegudes ara com ara per a organitzar el menú setmanal de la família trobem la tècnica del Batch Cooking. Aquest mètode per a organitzar la teua alimentació consisteix a preparar tots els plats inclosos en el menú de la setmana el mateix dia. D’aquesta manera, a més d’optimitzar el temps i estalviar diners, ja que només compres el que guisaràs per a menjar, et permetrà organitzar el tipus de productes que consumeixes i en quines franges horàries.

Hi ha en Internet, a més, nombroses receptes saludables per a variar el menú setmanal, i més si hi ha xiquets en la família. L’ideal és preparar el menú de les menjades tots els membres de la unitat familiar junts, perquè no sols estendràs el teu coneixement en aliments i els seus avantatges per a la salut, sinó que milloraràs el vincle familiar i se sentiran involucrats en la tasca.

Entre les recomanacions principals d’una alimentació sana és treballar sempre les teues receptes amb aliments de temporada. D’aquesta manera evitaràs consumir productes alterats en laboratoris i t’asseguraràs una varietat anual en les receptes que has de preparar.

Deixeu un comentari

X