• Consejos psicológicos durante la cuarentena

Consells psicològics per a afrontar l’aïllament amb una salut de ferro

2020-03-30T13:34:13+02:00 1 d'abril de 2020|A tu lado, Al teu costat|

Ja fa més de quinze dies que estem confinats a casa per tractar de frenar la propagació del coronavirus. A més, les notícies diàries han apuntat, fins ara, a un augment del nombre de contagis arreu d’Espanya. Arran d’això, molts ciutadans poden notar que la salut física i mental els trontolla, amb sensacions com ara ansietat, estrés i confusió. Des de Caixa Popular pensem que els consells psicològics següents t’ajudaran a mitigar els efectes de la quarantena.

8 consells psicològics per a afrontar l’aïllament

Durant aquest temps, hem preparat la casa a prova de coronavirus perquè no s’estenga el pànic, però això no vol dir que tot siga meravellós. Tenim dret a avorrir-nos i, també, a sentir por. Els experts ens diuen que la clau per a minimitzar els efectes emocionals és mantindre l’equilibri, per això recomanen treballar i activar la intel·ligència emocional. Per a mantindre en bon estat la nostra salut mental cal ser positius. Però, a més, hem de:

1. Assumir i comprendre la realitat. Encara que ens coste creure-ho, l’experiència que vivim és certa i com més prompte assumim que hem d’estar a casa millor. Hem de ser responsables i aportar el nostre gra d’arena per a frenar els contagis. Recorda que quedant-nos a casa salvem vides.

2. Fer el que és correcte. Pensar contínuament que no pots eixir de casa no hi ajuda gens, prova de girar la truita, pensa que és el més responsable que pots fer i la teua manera d’ajudar els sanitaris i les persones que estan en risc per culpa del coronavirus.

3. No obsessionar-te amb el tema. És important que estigues informat de l’evolució d’aquesta pandèmia, però fes-ho en els mitjans oficials i mira de quedar-te les dades positives, com per exemple, les persones que s’han curat. Tenim un excés de sobreinformació i això no hi ajuda. Si evitem els comptes no verificats de xarxes socials i les faules que es propaguen per Whatsapp, evitarem tindre ansietat.

4. Planificar i organitzar la nova situació. Una vegada que hem assumit i acceptat la nova situació, hem d’adaptar les nostres vides a rutines noves. Si vivim en família, hem d’organitzar activitats i posar unes normes perquè la convivència familiar siga saludable.

5. Aprofitar el temps. Ara que en tenim hem de ser capaços d’aprofitar-lo al màxim. Sempre ens queixem de la falta de temps lliure; per tant, no el malgastes i fes tot allò que sempre has volgut fer. Fes treballar la creativitat, fes un curs en línia de fotografia, busca noves receptes de rebosteria i fes algun bescuit en família, de segur que serà divertit.

6. Mantindre el contacte amb els altres. Estar aïllats no vol dir que no puguem parlar cada dia amb els nostres éssers estimats. És més, hem de fer videotelefonades amb companys dela faena, amics i familiars per a saber com viuen la situació i intentar aportar-los calma i tranquil·litat.

7. Fer exercici físic. Cada dia fes esport, pots fer-ne i has de fer-ne, encara que siga al menjador de casa. A banda que pot ser un moment molt divertit, redueix els símptomes d’ansietat i depressió. Descarrega alguna app d’exercicis o busca vídeos en YouTube.

8. Cuidar de tu i dels teus. Si en una situació normal és important, ara ho és més encara. Si ix el sol, aprofita’l i pren-lo almenys durant 20 minuts, dorm les hores necessàries, mantingues una dieta equilibrada, cuida l’aspecte exterior i, sobretot, no perdes l’humor. I si a casa hi ha xiquets, mesura les paraules, cuida el que dius i la manera de dir-ho.

Aquestes són algunes de les pautes per no caure en l’ansietat i la confusió que genera estar aïllat. Però, des de Caixa Popular ens agradaria recordar-te que el que és més rellevant és la teua manera d’afrontar les coses i veure en aquesta situació una oportunitat per a valorar i apreciar petits moments i gestos al nostre voltant.

Deixeu un comentari

X