• Mantener cuerpo activo

Mantindre el cos actiu: exercicis a casa i esport a l’aire lliure

2020-06-29T13:47:03+02:00 10 de juliol de 2020|Al teu costat|

Des que el coronavirus ha arribat a la nostra vida, tots hem buscat la manera de mantindre’ns en forma i no caure en rutines poc saludables. Malgrat que la normalitat nova ja és una realitat per a tot Espanya, també és important mantindre les mesures de seguretat i d’higiene establides durant les setmanes prèvies. Perquè, tot i que ara podem eixir i veure els nostres éssers estimats, obrir negocis i, fins i tot, anar a la platja, també és cert que el COVID-19 continua entre nosaltres.

Per aquest motiu, en Caixa Popular pensem que és interessant recordar quins exercicis es poden fer a casa per complementar l’esport que es practica a l’aire lliure.

Les noves tecnologies, la clau per a mantindre’t en forma des de casa

Des que al març es va declarar l’estat d’alarma a Espanya, probablement has buscat i has conegut diferents entrenadors a través d’Internet o, fins i tot, alguna app mòbil amb exercicis i rutines preparats.

Hui parlarem d’algunes de les alternatives més utilitzades durant els mesos de confinament.

Aquest web és un gimnàs digital en què pots trobar nombroses rutines d’exercicis per a tots els gustos i colors.

Ara que molts tornem a les oficines i perdem més temps en desplaçaments, o tenim l’oportunitat d’eixir a trobar-nos amb amics o familiars, el temps per a fer exercici a casa es redueix. Per això, en aquest gimnàs en línia pots triar un entrenament de 10 minuts només, per als dies amb menys temps, o de 45 minuts, si vols fer un entrenament més extens, sempre adaptat al teu nivell.

Un altre gimnàs en línia en què totes les classes estan impartides per professors experts. També ofereix alternatives de 10 minuts a 45 i es pot triar seguir entrenaments per a enfortir zones específiques del cos, aprimar-se, fer classes d’alta intensitat o, fins i tot, ioga i pilates.

En aquest cas es tracta d’un canal de YouTube dirigit per Anna Renderer. Anna era més aviat coneguda per ser entrenadora de celebritats de Hollywood i, ara, gràcies al canal de vídeos de Google, tots tenim l’oportunitat de seguir les seues rutines d’exercicis. Es poden trobar entrenaments per a tots els nivells i amb diferents intensitats.

En aquest altre canal de YouTube també podem trobar diferents llistes de reproducció amb exercicis per a fer entrenaments a casa. Des de sessions de 10 minuts fins a quasi 40. A més de rutines d’exercicis, podem veure-hi vídeos amb consells sobre nutrició, embaràs, bellesa i entrevistes amb testimonis.

Rawvana és el nom comercial de la famosa youtubera Yovana Mendoza Ayres. Aquesta dona també facilita als subscriptors rutines senzilles per a posar-se en forma i adquirir hàbits alimentaris saludables. En aquesta canal es combinen sovint suggeriments d’exercici i receptes saludables.

Exercicis i rutines per a cada edat segons l’OMS

També és vital tindre clar que l’objectiu de l’exercici ha de ser cuidar el cos, no castigar-lo. Per això, des de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ens recorden:

  • Els xiquets i els joves de 5 a 17 anys haurien d’acumular un mínim de 60 minuts diaris d’activitat física moderada o vigorosa, principalment aeròbica. L’ideal és fer exercici, com a mínim, tres vegades per setmana, amb activitats que reforcen els músculs i els ossos.
  • És recomanable que les persones de 18 a 64 anys acumulen, com a mínim, dues hores i mitja d’exercici setmanal, amb activitat física aeròbica intensa o moderada. I encara millor si arriba a 5 hores per setmana. Si no és possible dedicar-hi tant de temps, almenys 75 minuts d’activitat física aeròbica vigorosa.
  • Les persones de 65 anys o més necessitarien dedicar cada setmana almenys 150 minuts a fer activitats físiques moderades aeròbiques.

Deixeu un comentari

X