• Exportaciones valencianas

França, Alemanya i el Regne Unit, les destinacions principals de les exportacions valencianes

2021-01-11T09:49:08+01:00 23 de gener de 2021|Deixant empremta, econòmica|

Les exportacions a Espanya van créixer l’any 2019 un 1,38 % respecte de l’any anterior i ja representen el 23,9 % del PIB. A la Comunitat Valenciana, en concret, el volum d’exportacions va tornar a augmentar un 2,8 %, fet que comportà més de 31 milions d’euros.

El comerç internacional és una de les opcions principals de creixement de les empreses que decideixen ampliar la cartera de negoci fora de les fronteres espanyoles. Una vegada s’ha pres la decisió d’internacionalitzar el negoci, sorgeixen els dubtes referents a quins països cal exportar. Encertar la decisió serà una qüestió que implicarà moltes variables, des de la mena de producte fins a la competència existent i les teues possibilitats.

Quins països són els importadors principals de productes de la Comunitat Valenciana?

L’any 2019 van destacar Alemanya, França, el Regne Unit (10,2 %) com els importadors principals de productes espanyols. De fet, les exportacions des de la Comunitat Valenciana a Alemanya van créixer quasi un 11 % respecte de l’any 2018; de fet, aquest país va exportar el 14,2 % del total dels nostres productes durant l’any passat.

França va protagonitzar l’11,6 % i el Regne Unit el 10,2 % del total de les exportacions dels productes de la Comunitat Valenciana, però les dues destinacions van reduir més d’un punt percentual el volum en comparació amb l’any 2018.

Itàlia, Portugal i els EUA, una evolució destacada l’any 2019

Itàlia va incrementar un 15,8 % el percentatge d’exportacions efectuades des de la Comunitat Valenciana i Portugal en va augmentar la xifra un 17,2 %.

En canvi, és interessant tindre en compte la pèrdua d’exportacions als EUA dels productes valencians. Durant l’any 2019, es van reduir un 11,9 % les exportacions als EUA, pèrdua que ha fet posicionar el país com el cinqué que més productes adquireix de la Comunitat Valenciana.

Com s’ha de triar un país per a iniciar l’exportació dels productes o serveis?

Com a empresari que es planteja expandir el negoci fora de les fronteres espanyoles, el primer pas que hauràs de fer és una bona anàlisi de mercat. El PIB del país pot ser un dels indicadors principals per a orientar-te pel que fa a l’interés real d’exportar o no a un país concret. En l’actualitat, els països amb millors dades de PIB són els Estats Units, la Xina, el Japó, Alemanya, l’Índia i el Regne Unit.

Però, abans de prendre la decisió, és molt interessant que tingues en compte altres variables, com ara:

  • Quins són els productes més demanats al país.
  • La competència al teu negoci que hi ha al país.
  • Les barreres aranzelàries que hauràs d’afrontar.
  • Els riscos comercials existents.
  • Els requisits legals i les normatives que afectaran el teu negoci.
  • Aspectes culturals influents per a la comercialització del teu producte o servei.

Com hem explicat, fins ara els països de la Unió Europea són els receptors principals dels productes espanyols, de tal manera que la UE continua acaparant dos terços de les exportacions espanyoles i quasi el 50 % dels productes exportats des de la Comunitat Valenciana. No és gens estrany, ja que hi ha tractats de la Unió Europea que garanteixen la lliure circulació de la majoria de les mercaderies entre els països membres. De fet, la Comissió Europea facilita informació útil per a les empreses per mitjà del servei Export Helpdesk.

En canvi, exportar a països fora de la UE és una mica més complicat, però abasten mercats molt interessants, també per a les exportacions de la Comunitat Valenciana, com és el cas dels Estats Units o la Xina.

En qualsevol cas, cal tindre sempre presents els Incoterms, termes comercials que s’utilitzen en les transaccions internacionals per a definir les obligacions i les responsabilitats entre comprador i venedor.

Assessorament especialitzat en comerç internacional

Caixa Popular ofereix als seus clients empreses un servei d’assessorament especialitzat i personalitzat, per a ajudar-los a posar en marxa i tractar de rendibilitzar el seu negoci internacional.

El nostre equip d’experts, després d’analitzar la situació, t’informarà de tots els mitjans de cobrament i pagament que pots demanar per a les operacions de comerç internacional del teu negoci.

Deixeu un comentari

X