• Gestión emocional ante el Covid-19

La gestió emocional durant la COVID-19, una responsabilitat personal

2020-06-11T13:40:19+02:00 12 de juny de 2020|Al teu costat|

La pandèmia mundial ha afectat totes les persones, no solament pel que fa a la falta de llibertat de moviment, sinó que també ha generat pèrdues personals i una nova manera de percebre les relacions personals. Ara, una besada i una abraçada tenen un significat diferent, tenen més valor i coneixem els riscos que poden implicar.

Per aquests motius, entre altres, des de Caixa Popular estem convençuts que saber gestionar les emocions és prioritari per a poder superar les conseqüències de la pandèmia i fixar amb estabilitat psicològica la teua rutina dins de la nova normalitat. Per a assolir aquest objectiu, el Ministeri de Sanitat ha recopilat en una guia les claus per a poder controlar les emocions i minimitzar l’impacte de la COVID-19.

  • Sense pressa, cadascú té un temps propi

Hem viscut moltes setmanes d’aïllament i de preocupacions. Ningú no és immune a les sensacions i a les pors i, per a reprendre la vida amb la normalitat que espera, cada persona necessitaun temps i uns requisits propis. El que és més recomanable és que cada persona planifique quan vol eixir, i amb qui vol eixir i relacionar-se, de manera progressiva. I, a més, si encara no tens ganes d’assistir a esdeveniments socials, no et forces.

  • Analitza les teues emocions i afronta-les

Tots hem sentit, des del sorgiment i l’expansió de la COVID-19, emocions, com ara por, incertesa, tristor, ràbia, frustració… El que és important és reconéixer cada emoció i no tindre porde compartir-ho amb les nostres persones més properes per evitar que aquesta emoció ens puga controlar els pensaments i els actes. Hi ha exercicis de meditació, de respiració i de relaxació que poden ser molt útils per a reconéixer les teues emocions i sentir-te més bé.

  • Continua cuidant-te

És possible que gràcies a la COVID-19 hages començat a cuidar-te més que abans i segurament et deus haver adonat que no et dedicaves prou temps abans del coronavirus. Treballa per mantindre aquest bon hàbit, mantingues la rutina d’higiene, tracta de dormir huit hores diàries, continua seguint una alimentació sana, variada i equilibrada, destina temps per a fer una mica d’exercici cada dia i desconnecta de tant en tant.

És molt important que totes les persones tinguem temps per a pensar en coses que no impliquen obligacions i, per descomptat, que no tracten de la pandèmia i de tot el que ha passat. És necessari, per a la teua estabilitat emocional, que dugues a terme activitats que t’agraden i t’ajuden a assolir els objectius que t’has marcat.

  • Mantingues una visió positiva

Les setmanes aïllats i sense possibilitat de moviment han sigut un entrenament intensiu per a tots. Si durant aquestes setmanes ens haguérem dedicat a pensar en tot allò que no podíem fer, el temps de tancament hauria sigut molt més dur. Ara, encara que anem recuperant aspectes de la normalitat que hem anhelat, continuem tenint certes restriccions i noves obligacions. Per això, és recomanable mantindre un enfocament positiu i centrar-nos en les coses que sí que estan permeses i en tot allò que hem recuperat en les últimes setmanes. Emocionalment serà més gratificant focalitzar els pensaments en la il·lusió, la motivació i la felicitat que provoca la nova normalitat.

  • Ajuda el teu entorn

Quan et sentes bé i les circumstàncies familiars t’ho permeten, ajudar les persones que tens a prop també és una bona dosi d’energia positiva per a tu. Això sí, respecta sempre les mesures de seguretat i de protecció establides per les autoritats sanitàries, perquè el que és important és poder ajudar i continuar eliminant el virus del nostre entorn.

 

Deixeu un comentari

X