Al teu costat

El treball i l’evolució experimentada durant la COVID-19

2 set. 2020

El teletreball ha arribat com un tsunami a les empreses espanyoles, però, a més, sembla que ha arribat per quedar-s’hi. Abans de la COVID-19, molts negocis eren escèptics i no es plantejaven posar en marxa la reorganització necessària perquè els empleats desenvoluparen les funcions i les faenes des de fora de l’oficina. Ara, després de les setmanes de confinament i amb tot a punt, s’ha comprovat l’èxit d’aquest mètode de treball i sembla que es mantindrà en el dia a dia de moltes d’aquestes empreses.

Smart working, flexible work o remote work, les noves modalitats de treball

 Segons el Banc d’Espanya, 8 de cada 10 companyies han reorganitzat les modalitats de treball per tractar de mantindre l’activitat durant els primers mesos de pandèmia. Termes com smart working, flexible work o remote work són més comuns actualment; fins i tot moltes persones s’han convertit en expertes en aquests mètodes de treball.

En definitiva, aquests termes es refereixen a l’evolució necessària del món del treball que hem viscut, a una velocitat més alta del que s’esperava, a Espanya. Aquests models de teletreball han suposat una manera nova de desenvolupar les tasques i les funcions de tots els empleats d’un negoci.

Veiem els mètodes de treball principals que podem trobar hui dia:

  • Smart working: l’empleat pot fer la faena, gràcies a les noves tecnologies, en qualsevol lloc, amb autonomia total i de manera flexible.
  • Cotreball o coworking: consisteix en un espai de treball compartit, principalment quan, per a desenvolupar l’activitat, només cal un ordinador i connexió a Internet. La part bona és que es creen sinergies amb altres professionals i poden sorgir noves oportunitats de negoci.
  • Producció ajustada o lean manufacturing: es busca optimitzar els processos de producció i reduir al màxim els processos que consumeixen més recursos dels que són necessaris. L’essència és la combinació d’efectivitat, eficiència i innovació.
  • Kanban: la producció del negoci es basa exclusivament en la demanda real dels clients i es treballa sobre la base del que queda per fer, el que està en procés i el que s’ha fet. L’objectiu és que hi haja un flux de faena contínua.
  • Scrum: la pràctica és treballar de manera col·laborativa i en equip per obtindre el millor resultat possible d’un projecte. L’objectiu és lliurar al client productes i/o serveis de més qualitat, amb més valor afegit, amb menys costos i en menys temps.
  • XP – extreme programming: és una metodologia semblant a la scrum, però el producte o el servei estan relacionats amb el desenvolupament de programari. L’objectiu és el mateix, aconseguir desenvolupar productes de manera àgil, flexible, amb eficàcia i control.

 

Tecnologia, objectius i flexibilitat horària

Gràcies a les noves tecnologies, parlar de smart working és viable per a negocis de qualsevol dimensió. Sempre que des de l’equip directiu de l’empresa es tinga clar que caldrà:

  • Redefinir els objectius de cada empleat per atribuir-ne els èxits o els fracassos sobre la base d’aquestes metes mesurables.
  • El centre de treball ja no serà la seu central del negoci. Es viurà una deslocalització controlada.
  • L’horari ja no serà estricte i es facilitarà la flexibilitat dins d’un ordre lògic.
  • Els empleats necessitaran dispositius tecnològics i connectivitat per a dur a terme les funcions i les tasques assignades.

Ara com ara moltes empreses han mantingut la nova fórmula de treball. La teua empresa també?

 

Escrito el dc., 02/09/2020 - 09:33

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.