Entorn digital

Entrevista als companys de l'oficina de Amadeo de Saboya

3 des. 2021

Hui entrevistem els nostres companys d’una de les oficines més recents, l’oficina 78 situada al carrer d’Amadeu de Savoia de València.

Allí treballen Yolanda, Leo i Christian, i hui són els nostres protagonistes de “Caixa Popular Al teu costat”, la secció en què entrevistem els nostres companys amb la finalitat que conegueu detalladament les seues funcions, el seu dia a dia i allò que valoren més de treballar en una entitat com Caixa Popular.

 

  1. Primer de tot, una presentació breu per part de l’equip:

Soc Leo Delgado. Actualment dirigisc l’oficina de València-Amadeu de Savoia des que es va inaugurar fa un any. Compagine aquesta tasca amb la de responsable del segment Professionals i Col·legis Professionals de l’entitat.

He tingut la sort de passar per unes quantes oficines i aprendre del ben fer de molts professionals amb qui he treballat durant aquests quasi 17 anys.

Vaig dirigir l’oficina de València-Patraix, on vaig estar un període magnífic de 7 anys. He treballat també en altres oficines, en què el període més destacat va ser de 7 anys a València-Malilla, València-Ciutat Fallera (on vaig començar) i períodes curts en oficines d’Alaquàs, Paterna i Mas Camarena.

Entre les meues aficions, m’encanta passar temps amb la meua família, riure amb els amics, veure pel·lícules amb la dona i les filles. M’agrada jugar a la platja amb la família, sobretot a la vesprada, quan cau el sol.

M’encanta practicar esports, principalment pàdel i tenis (sempre m’ha encantat jugar a futbol, però aquesta època ja va quedar arrere). M’agrada la música: solc tocar sempre les mateixes cançons amb la guitarra, intentar fer que sone una mica el piano de manera autodidacta, etc.

 

Hola, soc Christian Granero. La meua trajectòria en l’entitat comença l’any 2015, quan vaig començar un període de pràctiques en l’oficina 31-Rafelguaraf. En qüestió de pocs mesos vaig entrar en el procés de selecció per al Curs Bàsic i, després de la formació, vaig començar a treballar en l’oficina 54-Alzira.

El meu desenvolupament professional i creixement en l’entitat més gran es va produir en aquesta oficina, on vaig passar cinc anys al costat de grans companys que es van encarregar d’inculcar-me els valors de l’entitat i permetre’m créixer com a professional.

Al gener del 2020, amb l’obertura de l’oficina d’Amadeu de Savoia, es produeix un canvi important en la meua carrera dins de Caixa Popular, que em planteja nous reptes i una eixida necessària de la que era la meua zona de confort, per poder continuar desenvolupant-me com a professional.

Des del punt de vista personal i fora de l’entorn laboral, soc un gran amant de l’art en tots els seus vessants, en què destaca la pintura, a la qual dedique part del meu temps lliure, l’escriptura, la música, la dansa, etc.

Em dic Yolanda Mayordomo i vaig començar en Caixa Popular fent pràctiques durant els estius en diferents oficines: Catarroja, Massanassa, Sedaví durant 2 anys

Quan acabe la carrera i després de fer el Curs Bàsic, comence a treballar en l’oficina 03-Aldaia. És en aquesta oficina que els meus companys (un gran equip) em van ajudar a formar-me professionalment.

Al cap de 4 anys me’n vaig anar a inaugurar l’oficina 32-Alboraia, on vaig posar en pràctica tots els coneixements i els valors de Caixa popular adquirits anteriorment.

He passat per diferents oficines i l’any 2009 vaig començar a treballar en l’Àrea de Riscos. En aquesta Àrea he estat 8 anys.

Des del 2018 estic una altra vegada en oficines. El fet d’haver treballat en oficines i en Serveis Centrals és molt enriquidor, m’ha aportat conéixer tots dos punts de vista i entendre el funcionament i la idiosincràsia de tots dos llocs.

 

  1. Com definiríeu breument la vostra a l’oficina a un client que no la coneix?

Comença Christian, que explica que hui dia és complicat definir una posició concreta dins de l’oficina, ja que les necessitats dins del sector i de la nostra entitat en concret estan en evolució constant. Tractem d’adaptar-nos quasi diàriament a aquests canvis, cosa que ens converteix en persones molt més polivalents (líquides).

“Atenent el Quadern de Gestió, sí que puc dir que una de les meues responsabilitats principals és la banca privada i inversió. No obstant això, i com comentava al principi, la implicació de tot l’equip en totes les funcions és la clau per al funcionament de l’oficina”, explica Christian.

Per part seua, Leo comença destacant que exercir les seues funcions en Caixa Popular significa poder establir relacions comercials amb tota mena de clients, empreses, col·legis professionals, persones físiques, sempre orientades a ajudar el teixit empresarial i les economies domèstiques valencianes.

“Gaudisc traslladant als clients els valors de Caixa Popular perquè comprenguen que som un model d’entitat diferent, cooperativa, més social, etc. M’agrada poder ajudar les persones que componen els equips perquè puguen desenvolupar les seues funcions de la millor manera possible, amb il·lusió, ganes, actitud de grat davant la faena i esforç per aconseguir metes per al col·lectiu”, apunta.

“En l’actualitat en oficines, i en aquesta en concret (oficina nova), ens adaptem a totes les necessitats i els canvis que es produeixen dins del sector bancari, per assolir un dels objectius principals de Caixa Popular, ser persones molt més “líquides”.

Les meues responsabilitats principals en l’oficina són la captació d’inversió, comerços i finances, assegurances, etc. Un dels meus objectius per al 2021, i després de la certificació MIFID, és agafar més rellevància pel que fa a la captació de productes de Banca Privada”, conclou Yolanda.

 

  1. Què creieu que valoren més els clients de la vostra faena?

Leo apunta que els clients valoren l’agilitat a l’hora de respondre davant la sol·licitud de determinats productes o serveis, la professionalitat i la implicació del col·lectiu de treball, el tracte pròxim. I a més, enumera les següents afirmacions sobre el que, a parer seu, valoren més els clients de ser una banca de proximitat:

-La coherència entre el dia a dia amb els valors que defensa i trasllada Caixa Popular.

-Ser una entitat amb vocació de servei a la societat valenciana.

-La transparència i l’ètica a l’hora de dur a terme les nostres funcions.

-El caràcter local de Caixa Popular. La nostra entitat està bolcada i arrelada als nostres barris, dona suport al comerç local i l’associacionisme. La nostra entitat posa a l’abast dels comerços i les empreses de la zona una sèrie d’eines que li permeten desenvolupar la seua activitat en les millors condicions que els permeten continuar el seu treball, malgrat l’existència de les grans superfícies.

“La nostra atenció, la nostra proximitat, la nostra professionalitat”, afig Yolanda.

Christian indica que, a parer seu, la cosa que més valoren els clients és el tracte humà i la proximitat. És el nostre principal valor diferencial respecte de la resta de les entitats.

  1. Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client en Caixa Popular?

Comença Christian, “un servei preferencial en què el client és el primer, i així ho sent, la rapidesa en la gestió de les seues necessitats i la resposta és clau, així com un assessorament professional i honest”.

Continua Yolanda, que comenta que un client pot esperar un servei i un assessorament professional, pròxim, ràpid. “Inspirem confiança als clients” afig.

“Un client de Caixa Popular pot esperar tota mena de servei i assessorament, des d’una obertura d’un simple compte a assessorament en matèria de gestió de patrimoni a través dels professionals de l’oficina o gestors especialitzats.

En Caixa Popular estem en disposició d’assessorar, gestionar i finançar tant les famílies a l’hora de comprar els seus habitatges, vehicles o altres béns o il·lusions, com els professionals, autònoms, comerços i empreses per ajudar a finançar les seues inversions, línies de circulant, serveis de pagament de nòmines als treballadors, etc.

Disposem d’una sèrie de línies verdes de finançament per a tots els clients que tinguen una sensibilitat pel consum sostenible i responsable”, comenta Leo.

 

  1. Què és el que més valores de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?

El que més valora Leo és la satisfacció de treballar en una organització que defensa uns valors fonamentals i que és capaç de posar-los en pràctica, dins del sistema financer, d’una manera coherent. La igualtat de les persones que defensem es veu reflectida en la paritat en el Consell Rector (màxim òrgan de l’entitat).

A més indica altres aspectes com:

  • La implicació i l’esforç del col·lectiu de treball a desenvolupar la seua tasca.
  • L’autoexigència col·lectiva i individual per aconseguir millorar cada any.
  • La capacitat de reinventar-se en un sector de gegants per donar un servei més bo i diferenciar-se de la resta de la banca.
  • La política d’actuació coherent marcada per la nostra àrea d’RSC.

Per part seua, Yolanda destaca que el col·lectiu de treball de Caixa Popular pertanyem a un projecte reptador, basat en una banca diferent, amb valors socials i solidaris. Destaquem per la nostra gestió ètica i professional. Som un equip cohesionat en què tots sumem, conclou.

 

Christian afig que el que més valora ell és pertànyer a un col·lectiu en què tots remem en la mateixa direcció. Caixa Popular és diferent perquè existeix un sentiment col·lectiu i una creença en el projecte que ens uneix, acaba.

 

  1. Què destacaries de l’entorn a treball en què et mous (població/barri, funcions, clients, companys)?

“La nostra oficina està situada en una zona nova per a Caixa Popular. Des del 2015 l’entitat ha fet un esforç per donar cobertura al centre de València mitjançant l’obertura de les oficines de Guillem de Castro, Russafa i Amadeu de Savoia. Aquesta cobertura es completarà el 2021 amb l’obertura d’una oficina al carrer de Ciril Amorós.

És apassionant i molt enriquidor conéixer cada dia nous clients particulars i empreses de diferents sectors, traslladar-los les bondats de Caixa Popular i iniciar una relació comercial amb vista al llarg termini.

Detectem molts clients contents amb la nostra presència que destaquen la nostra banca de proximitat, fent referència a un model que està perdent-se en el nostre sector.

Els companys que formem l’equip ens hem adaptat ràpidament i amb il·lusió a aquesta nova oficina. L’existència d’un bon ambient de treball i col·laboració ens ajuda a donar el millor servei als nostres clients”, comenta Leo.

Christian aprofundeix en el repte que ha suposat l’obertura d’aquesta oficina per a l’equip que la forma actualment. Sobretot, amb la situació tan especial i delicada que estem vivint des d’inicis del 2020, però això no ens ha parat ni desil·lusionat en cap moment. Ens queda molt de recorregut per davant, que afrontarem amb totes les nostres ganes i esforç.

Cal destacar molt positivament l’ambient de treball que vivim en l’oficina, ja que som tres persones molt diferents que es complementen i aporten entre ells, així com a l’entitat i a l’oficina en particular.

 

Yolanda, Leo i Christian, moltes gràcies per haver-nos dedicat uns minuts i traslladar-nos les vostres apreciacions i els vostres comentaris perquè tots puguem conéixer-vos una mica millor, com a persones, com a professionals i com a companys.

I recorda, si t’ha agradat aquesta entrevista, pots llegir més entrevistes als nostres companys en aquesta secció del blog.

Escrito el dv., 03/12/2021 - 14:46

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.