2 des. 2021
Seguint amb la sèrie d’entrevistes amb l’objectiu de donar a conéixer la figura dels “especialistes”, hui entrevistem Paco Alòs, responsable del segment de cooperatives i associacions.
Soc Paco Alòs, em definiria com una persona curiosa a la qual li agrada llegir i gaudir en família i amics. Soc un amant de les plantes que cuide a la terrassa de casa.
Sé que no és habitual però en el meu cas tota la carrera professional l’he fet a Caixa Popular fent funcions ben diverses que m’han donat la possibilitat d’aprendre i no avorrir-me ni un sol dia. Em sent orgullós de formar part d’una entitat en la qual les persones són/som el centre i la millora de la societat és un dels principals objectius.
Com definiries breument l’objectiu que vols assolir amb el desenvolupament d’aquest segment?
Ajudar a les Associacions i Cooperatives a aconseguir els seus fins amb l’objectiu de fer una societat més justa i millor.
Som conscient que les associacions culturals, esportives, ampes, falles, musicals, festives, educatives, clavaries, moros i cristians, etc... són les que en gran mesura doten d’activitat a les poblacions i barris on estan ajudant a crear relació entre les persones, per tant solidaritat i cohesió social
L’equip de l’especialitat, format per Amparo Reyes, Ismael Lozano, Bea Giner, Josep Martínez, Claudia Martínez i jo mateixa pensem que l’associacionisme i el cooperativisme són una de les millors maneres d’aconseguir l’enfortiment de la societat civil i la canalització de les necessitats de les persones. Un exemple clar ha sigut aquesta pandèmia on les associacions han sigut les primeres a reaccionar i donar solucions a les necessitats dels més vulnerables, recorde quan no hi havent mascaretes com les ampes de la comarca de l’horta es ficaren a produir-ne o com diverses associacions feien la compra a les persones majors i els la duien a casa.
És per tot açò que Caixa Popular dona suport a aquest segment complint amb la visió de ser l’entitat amb més implicació i impacta social
Què creus que valoren més els clients del segment en Caixa Popular?
El que ens diuen els nostres clients que més valoren és la coincidència en els principis de l’associacionisme i del cooperativisme que fa que se’ls done un tracte que no reben en altres entitats, per altra banda que més del 60% dels companys que treballem en Caixa Popular som socis d’alguna organització, a més de cooperativistes, fa que hi haga un gran coneixement de com funcionen el que permet una millor comprensió dels clients i això s’aprecia molt.
I com no el nostre catàleg de productes i servicis.
La prova de la confiança de les organitzacions en Caixa Popular és que més del 30% de les associacions i Cooperatives de les comarques valencianes són clients nostres.
Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client del segment en Caixa Popular?
Va a trobar-se escoltat i entés, va a disposar de productes i servicis sense comissions com el Compte Associació, però a més va a trobar una sèrie de serveis complementaris que els van a ajudar a millorar la gestió de les associacions com:
- Datàfons virtuals i bizum per poder cobrar per internet o rebre donatius
- Sistemes per cobrar les quotes dels associats als preus més baixos del mercat
- Assegurances específiques per a cobrir les responsabilitats de les juntes o de l’associació en cas que passe alguna cosa.
- Aplicatiu “les meues finances” que permet a l’associació tindre en qualsevol moment de manera gràfica la situació de les seues finances
A més a través de la nostra aliança amb la Fundació Horta Sud, fiquem a disposició de les associacions una assessoria fiscal, formació per a millorar la gestió (Escola d’Associacions), publicació específica per al segment, a més de la inversió que fem per a ajudar en les activitats que fan.
L’any 2020 invertirem més d'1’5 milions d’euros en més de 750 associacions valencianes aquesta és una mostra del nostre compromís social.
Què valores més de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?
Per a mi la més destacable és l’equip humà que forma l’empresa, un equip compromés, amb principis i valors que fan que treballar amb ells siga tot un plaer, també és important la coherència entre el que fa l’entitat i el que diu més quan els principis i valors coincideixen amb els meus personals.
La flexibilitat, la possibilitat d’aprendre tots els dies, els reptes que tenim, l’autonomia i responsabilitat amb la qual actuem, fan que disfrute de cada moment i que vinga a treballar cada dia amb un somriure a la cara. Possiblement molta gent no ho comprenga però formar part de Caixa Popular és un plaer i un orgull, ja que em permet, a través de la meua tasca professional, treballar per una societat millor.
Moltes gràcies a Paco per la seua generositat a l’hora de respondre’ns a aquestes preguntes. I amb aquesta ja són sis les entrevistes a especials; pots llegir-ne la resta en els links següents:
Miguel Montagut, Juan Gallur, Josep Llopis, Vicent Vengut, Mireia Mirete.
Escrito el dj., 02/12/2021 - 00:00
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.