18 febr. 2022
L’esclat de la pandèmia i les seues conseqüències nefastes en la crisi climàtica ha augmentat la demanda dels productes ecològics. És més, Espanya destaca a Europa per la consciència climàtica i per l’alt consum de productes d’aquesta mena, com veurem al llarg d’aquest apunt. Anem allà!
Què anomenem productes ecològics?
Els productes ecològics són els que s’han produït mitjançant un procés respectuós amb el medi ambient que no compromet els recursos naturals. A més, el terme “ecològic” és supervisat per òrgans internacionals, com el CAAE, que s’encarreguen de verificar que el producte alimentós complisca tots els requisits per poder definir-se d’aquesta manera.
Si vols saber si estàs adquirint un producte ecològic de qualsevol tipus, assegura’t que té un certificat que atorga el CAAE, ja que és una organització sense cap mena d’interés en el desenvolupament i que avala tant cosmètica i indústria com a agricultura.
Els diferents productes que poden ser ecològics.
Quant a productes de neteja, perquè siguen ecològics han de tindre en la fórmula només substàncies que no siguen perjudicials per al medi ambient, que no estiguen provades en animals, és a dir, que siga cruelty free, i que siguen biodegradables.
En el cas de la verdura i la fruita també hem d’assegurar-nos que compleixen uns certs requisits. D’acord amb la Comissió Europea, han de tindre un segell de color verd amb estreles que assegura la validació europea.
La compra de productes ecològics puja sense precedents a Espanya
Hui dia cada vegada més espanyols busquen consumir productes ecològics. De fet, d’acord amb l’‘Anàlisi de la caracterització i la projecció de la producció ecològica espanyola el 2020’ que du a terme el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, el consum d’aquests productes va créixer entre el 2019 i el 2020 un 7%.
Això és fins i tot més significatiu si comparem aquestes dades amb les recollides uns anys abans. Per exemple, si prenem com a referència l’estudi fet el 2012, la diferència és ni més ni menys que d’un 154,07%.
L’augment de l’oferta i la bona perspectiva de futur.
Igual que augmenta la demanda dels productes ecològics, augmenta l’oferta. Per a moltes marques no passa desapercebut que molts consumidors busquen productes ecològics, per la qual cosa han començat a crear noves opcions de fabricació i desenvolupament compromeses amb l’entorn natural.
Aquests mateixos consumidors també es preocupen per altres aspectes dels productes, com per exemple l’envàs mateix. Se solen evitar els plàstics i el poliestiré expandit per no malgastar aquest tipus de materials que poden ser tan contaminants.
L’estudi de Kantar Media sobre l’evolució dels hàbits de consum evidencia que durant la pandèmia cada vegada més gent va començar a identificar-se com a ecoactiva, i va pujar fins al 59% dels entrevistats.
De la mateixa manera, s’ha començat a crear una consciencia ecologista més elevada en la moda. Es busca roba més sostenible i, per això mateix, les marques van començar a usar teles reciclades i respectuoses amb la natura.
Els millors aliments ecològics, els de temporada!
L’Associació Professional Espanyola de la Producció Ecològica insisteix que els productes ecològics amb més taxa per part dels consumidors són els aliments ecològics: verdures, fruites, hortalisses, lactis i ous.
Els consumidors valoren sobretot que conserven més propietats alimentoses al mateix temps que el seu procés de cultiu siga ecofriendly. A més, hem de tindre en compte que consumint productes ecològics podem consumir també de manera local, cosa que fa que tot siga encara més sostenible.
Adquirint aliments ecològics i de temporada fem costat a aquestes activitats econòmiques i ajudem que continuen desenvolupant-se. També és possible que inicies el teu propi hort urbà, cosa que et farà prendre contacte amb els aliments des de l’inici.
Des de Caixa Popular, com marca la nostra essència pel fet de ser una cooperativa de crèdit, estem fortament compromesos amb els petits productors valencians i les petites empreses per fomentar el consum local i ecològic.
Escrito el dv., 18/02/2022 - 00:00
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.