La tecnologia ha evolucionat a un ritme vertiginós al llarg dels últims anys. No tots els usuaris estan disposats a apuntar-se a les noves tecnologies, especialment les persones majors. Aquestes persones pensen que és massa complicada per a elles i no creuen que els puga aportar cap benefici a la vida.
L’altra cara de la moneda són els milers de persones majors que viuen soles. Potser reben visites diàriament, i fins i tot tenen qui els ajude amb les faenes de casa, no obstant això, la major part del dia estan soles a casa. A pesar que la tecnologia no és una companyia real, sí que és cert que pot ser de gran ajuda en moments concrets, com ara emergències, i que pot ajudar-los a ser més autosuficients. Projectes com Expertclick duen a terme formació en noves tecnologies a persones majors de 55 anys de zones rurals, de manera que puguen utilitzar-les en el seu dia a dia.
A continuació, s’indiquen els beneficis que la tecnologia pot aportar a les persones majors:
- Millora la comunicació i ajuda a véncer l’aïllament.
- Permet estar més informat i augmentar la formació.
- Facilita adquirir noves habilitats.
- Ajuda a sentir-se útil.
- Permet l’accés a serveis en línia.
- Suposa més mitjans per a demanar ajuda.
- Permet controlar més fàcilment l’estat de salut.
La tecnologia també ha arribat als serveis financers. En aquest sentit, les persones majors desconfien d’utilitzar qualsevol servei en línia que tinga a veure amb un banc, encara que es tracte de mètodes cent per cent segurs.
Caixa Popular, per exemple, posa a la disposició de les persones majors un accés més fàcil a l’efectiu en caixers. A través de Ruralvía es pot configurar la quantitat predeterminada de diners que es vol traure, així no haurà d’introduir-se cap quantitat a l’hora d’anar al caixer i serà molt més fàcil per als majors. Un altre dels avantatges d’aquest servei és evitar fer cues en les oficines.
Deixeu un comentari