Les claus per a la internacionalització reeixida del teu negoci

2021-01-13T09:03:14+01:00 13 de gener de 2021|econòmica, Els teus diners|

A l’hora d’internacionalitzar una empresa, un dels punts més importants a tindre en compte és la quantitat de riscos que està disposada a suportar amb vista al futur. La situació de la covid-19, amb la paralització de l’activitat i la crisi econòmica, han provocat que les empreses reduïsquen els seus esforços exportadors, però també ha obert el mercat a noves possibilitats per al futur.

El 98% del poder de compra està fora de les nostres fronteres. Hem de tindre en compte que la internacionalització és vital per a assolir els objectius econòmics d’una empresa i augmentar el seu volum de vendes. Només d’aquesta manera aconseguirem prou motivació per a continuar cap avant en el procés.

A continuació et presentarem les claus que necessites conéixer perquè internacionalitzar el teu negoci siga un procés agradable, senzill i amb el menor nombre de riscos possible. Els beneficis d’entrar en altres mercats són més grans que els inconvenients, com comprovaràs en l’apartat següent.

 

Segueix aquests passos per internacionalitzar el teu negoci i dirigir-lo a l’èxit

Què significa internacionalitzar un negoci? La realitat del comerç exterior a Espanya indica que les empreses comencen a recuperar l’impuls exportador que tenien a l’inici de l’any, cosa que ens porta a pensar que l’horitzó del 2021 serà millor del que és en l’actualitat. Segueix aquests consells per fer els teus primers passos en la internacionalització, que et portaran a exportar els teus productes al públic estranger que realment ho necessita.

El procés és més senzill del que sembla. El primer pas consisteix a fer una valoració del teu producte o servei, de la competència i del mercat a què et dirigiràs. Pots fer-hi servir eines com el DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats), que et donaran una idea clara de com has de presentar la teua activitat segons el país.

El segon pas està en les 4 P, que necessites aplicar al teu negoci per començar a planificar la teua estratègia d’internacionalització. Planificació, prudència, paciència i persistència són aquestes 4 P, que se centren a dur a terme accions sense assumir riscos innecessaris i pensant en el llarg termini per damunt de tot.

La teua primera expansió ha de produir-se en un país pròxim, perquè si no corres el risc d’entrar en pèrdues en un marc legal que pot ser devastador per a la teua empresa. L’exportació és un procés delicat, que necessita grans companys de viatge per a arribar a bon port. És per això que en Caixa Popular volem estar al teu costat en totes las fases del teu projecte de negoci, cuidant les teues inversions i assessorant-te perquè prengues les millors decisions.

Després, haurà arribat el moment de triar eines útils que et faciliten la vida. Internacionalitzar una empresa està relacionat amb la digitalització. Internet és un gran aliat per a buscar informació i eines necessàries per a conéixer la situació dels mercats. Un exemple d’informació útil i d’interés per als professionals que estan pensant a internacionalitzar el seu negoci és Tufinanziazion, un portal web amb centenars de convocatòries públiques que et permeten trobar finançament en diferents nivells: provincial, autonòmic, nacional i europeu.

Continua amb una avaluació precisa dels riscos. Hi ha quatre riscos fonamentals quan exportes cap a un territori fora de les fronteres: els entorns legals, la falta d’accés a la informació, les situacions d’impagaments i les cancel·lacions unilaterals. Les dues primeres són la causa de les dues segones, i poden deixar la teua empresa en un estat bastant negatiu amb vista als teus futurs compradors.

Projecta Empreses és l’eina a través de la qual Caixa Popular vol acompanyar-te en el teu viatge cap a la internacionalització. Investiga opcions de cobrament i pagament necessàries per al teu negoci, garanties i avals internacionals i finançament, així com l’Eurocobrament, les remeses i els crèdits documentaris i les cobertures de risc de tipus de canvi. Amb aquests serveis, no hauràs de tindre por de cap repte que puga afectar la teua empresa.

L’últim punt consisteix a valorar l’accés a nous mercats. En la teua primera fase d’exportació, has arribat a un país nou i eres conscient de tots els reptes que tens per davant. Ara tens la tasca ambiciosa d’aprofitar els recursos de mercats en expansió com Àsia, el Pacífic i els mercats subsaharians per a dirigir la teua estratègia internacionalitzadora. Tingues en compte que aquests mercats presenten innombrables perspectives de negoci per a sectors capdavanters a Espanya, com ara infraestructures, energia o agroindústria.

Una de les claus per les quals Espanya va aconseguir obrir-se pas en la crisi del 2008 va ser l’acció internacionalitzadora de les empreses, que van posar tot el seu esforç per a contribuir al PIB del nostre país aconseguint capitals estrangers. 12 anys després, hem d’aprendre dels errors per desenvolupar una planificació empresarial que estiga dirigida cap a l’economia global.

Com hem dit, tindre un bon company de viatge és fonamental per a assolir tots els objectius d’internacionalització d’un negoci. En Caixa Popular, t’atenem per aclarir-te tots els dubtes i t’oferim assessorament personalitzat perquè exportar els teus productes i serveis a nous mercats siga còmode, senzill i amb grans possibilitats d’èxit.

Deixeu un comentari

X