Coneixes la nova metodologia per a impulsar les vendes internacionals? Et presentem el Agile Màrqueting aplicat a empreses.

2022-01-21T12:58:31+01:00 21 de gener de 2022|A tu lado|

El Agile Màrqueting és una fórmula revolucionària que pot ajudar empreses que desitgen a vendre els seus productes en mercats internacions, tenint en compte el desenvolupament dels mateixos en temps real. El nou d’aquest mètode radica en la seua actualitat, ja que s’encarrega de generar noves oportunitats competitives en les èpoques de crisis com el coronavirus, que ha posat a prova la flexibilitat i la capacitat d’adaptació de moltes empreses de la Comunitat Valenciana.

Conéixer conceptes avançats de màrqueting és fonamental per a elaborar un autèntic pla de comunicació que permeta difondre el valor d’un producte en diferents mercats internacionals amb diverses cultures. Per això, hui vos expliquem en què consisteix el Agile Màrqueting, quins són els seus avantatges i de quina forma es pot implementar en diferents processos de l’empresa com la investigació de mercat o la preparació del projecte de negoci per a la seua implantació a l’estranger.

Què és el màrqueting àgil?

El màrqueting àgil s’adapta a diferents escenaris, com la crisi del 2008 o les aturades de l’activitat durant la pandèmia, per oferir solucions. La prioritat consisteix a posar al client en el centre del procés, resolent qualsevol inconvenient al país de destinació i centrant-se en la col·laboració amb els agents intermediaris per a mesurar els resultats mentre es produeixen en directe. Això implica un gran control de les dades que genere l’empresa a través dels entorns digitals.

Perquè aquesta estratègia funcione, cal utilitzar un programari amb informació actualitzada que permeta recopilar les xifres de vendes, de manera que es puga fer una avaluació immediata per no perdre més temps del necessari en la proposta de canvi. Aquestes són les dotze bases que sustenten qualsevol projecte internacional de màrqueting àgil:

  • La satisfacció del client és prioritària.
  • Els canvis s’accepten i s’aprofiten.
  • Es fan lliuraments freqüents per validar el treball.
  • Hi ha una col·laboració periòdica entre l’equip i els clients en el mercat de destinació.
  • La base és la motivació dels treballadors.
  • La comunicació cara a cara se sustenta en reunions freqüents de l’equip i amb el client.
  • El mesurament de l’avanç es fa de manera constant: construir-mesurar-aprendre.
  • El ritme és sostenible en la planificació i en els resultats.
  • L’excel·lència tècnica i el bon disseny milloren l’agilitat dels processos.
  • La simplicitat es valora per damunt de tot.
  • Els equips autoorganitzats sense massa jerarquia milloren l’agilitat.
  • La millora és contínua i està basada en la revisió i la reflexió de la faena feta.

Com aplicar el màrqueting àgil en una estratègia de vendes internacional

Per a aplicar aquesta metodologia a una empresa cal tindre en compte que el màrqueting àgil és una manera de fer màrqueting que comença validant el públic objectiu, les peces publicitàries i els canals de comunicació pas a pas per optimitzar el pressupost i orientar-lo a la millora gradual dels resultats. Aquests són els quatre passos que permeten assolir els objectius comercials proposats:

  • Definir el marc de treball adequat.
  • Crear l’equip de treball adequat.
  • Explicar i crear consciència del canvi.
  • Prioritzar els experiments i fer comprovacions.

El màrqueting àgil és cada dia més important, sobretot en un moment en què l’exportació s’ha convertit en un gran salvavides econòmic per a les empreses de la nostra terra. Caixa Popular ajuda els negocis a posar-la en pràctica, gràcies a diferents productes que permeten als empresaris gestionar els seus cobraments i pagaments de la manera més senzilla possible. L’entitat els ofereix les millors solucions perquè comencen a impulsar el seu comerç exterior i portar-lo a nous horitzons a escala mundial.

Deixeu un comentari

X