El treball i l’evolució experimentada durant la COVID-19

2020-08-05T00:35:45+02:00 2 de setembre de 2020|Al teu costat, Empren|

El teletreball ha arribat com un tsunami a les empreses espanyoles, però, a més, sembla que ha arribat per quedar-s’hi. Abans de la COVID-19, molts negocis eren escèptics i no es plantejaven posar en marxa la reorganització necessària perquè els empleats desenvoluparen les funcions i les faenes des de fora de l’oficina. Ara, després de les setmanes de confinament i amb tot a punt, s’ha comprovat l’èxit d’aquest mètode de treball i sembla que es mantindrà en el dia a dia de moltes d’aquestes empreses.

Smart working, flexible work o remote work, les noves modalitats de treball

 Segons el Banc d’Espanya, 8 de cada 10 companyies han reorganitzat les modalitats de treball per tractar de mantindre l’activitat durant els primers mesos de pandèmia. Termes com smart working, flexible work o remote work són més comuns actualment; fins i tot moltes persones s’han convertit en expertes en aquests mètodes de treball.

En definitiva, aquests termes es refereixen a l’evolució necessària del món del treball que hem viscut, a una velocitat més alta del que s’esperava, a Espanya. Aquests models de teletreball han suposat una manera nova de desenvolupar les tasques i les funcions de tots els empleats d’un negoci.

Veiem els mètodes de treball principals que podem trobar hui dia:

  • Smart working: l’empleat pot fer la faena, gràcies a les noves tecnologies, en qualsevol lloc, amb autonomia total i de manera flexible.
  • Cotreball o coworking: consisteix en un espai de treball compartit, principalment quan, per a desenvolupar l’activitat, només cal un ordinador i connexió a Internet. La part bona és que es creen sinergies amb altres professionals i poden sorgir noves oportunitats de negoci.
  • Producció ajustada o lean manufacturing: es busca optimitzar els processos de producció i reduir al màxim els processos que consumeixen més recursos dels que són necessaris. L’essència és la combinació d’efectivitat, eficiència i innovació.
  • Kanban: la producció del negoci es basa exclusivament en la demanda real dels clients i es treballa sobre la base del que queda per fer, el que està en procés i el que s’ha fet. L’objectiu és que hi haja un flux de faena contínua.
  • Scrum: la pràctica és treballar de manera col·laborativa i en equip per obtindre el millor resultat possible d’un projecte. L’objectiu és lliurar al client productes i/o serveis de més qualitat, amb més valor afegit, amb menys costos i en menys temps.
  • XP – extreme programming: és una metodologia semblant a la scrum, però el producte o el servei estan relacionats amb el desenvolupament de programari. L’objectiu és el mateix, aconseguir desenvolupar productes de manera àgil, flexible, amb eficàcia i control.

 

Tecnologia, objectius i flexibilitat horària

Gràcies a les noves tecnologies, parlar de smart working és viable per a negocis de qualsevol dimensió. Sempre que des de l’equip directiu de l’empresa es tinga clar que caldrà:

  • Redefinir els objectius de cada empleat per atribuir-ne els èxits o els fracassos sobre la base d’aquestes metes mesurables.
  • El centre de treball ja no serà la seu central del negoci. Es viurà una deslocalització controlada.
  • L’horari ja no serà estricte i es facilitarà la flexibilitat dins d’un ordre lògic.
  • Els empleats necessitaran dispositius tecnològics i connectivitat per a dur a terme les funcions i les tasques assignades.

Ara com ara moltes empreses han mantingut la nova fórmula de treball. La teua empresa també?

 

Deixeu un comentari

X