3 des. 2021
Caixa Popular ha obtingut el 2019 uns beneficis de 14 milions d’euros, la qual cosa implica un creixement d’un 16%. Aquests resultats després d’impostos ascendeixen a 11 milions d’euros. L’entitat financera valenciana ha acabat l’any amb uns depòsits de 1.561 milions d’euros, cosa que representa un increment del 9% respecte de l’exercici anterior.
Caixa Popular ha continuat amb una política activa a l’hora d’oferir finançament a empreses, cooperatives, comerços, autònoms i famílies valencianes, les inversions creditícies s’han situat en 1.195 milions d’euros, fet que suposa un creixement del 14%, respecte del 2018.
Les dotacions al fons d’insolvència de 6,45 milions d’euros situen la cobertura total de la morositat en un 61,3%, amb un descens de la ràtio de mora fins al 4,76%.
Al tancament de l’exercici, el marge d’interessos ha arribat a 37 milions d’euros, amb un increment del 12%; i el marge brut, a 56 milions d’euros, amb un increment del 9%. La ràtio d’eficiència s’ha situat en 56,38%.
El 2019 Caixa Popular va obrir dos noves oficines, una de les quals a la ciutat de Villena, que és la tercera a la província d’Alacant, i una altra a Tavernes de la Valldigna.
El 2020 l’entitat manté el seu pla d’expansió i obrirà dos oficines més el dia 20 de gener: l’una al carrer d’Amadeu de Savoia de València i l’altra a l’Eliana.
Amb aquestes noves obertures, Caixa Popular comptarà amb un total de 75 oficines repartides per les principals poblacions valencianes, que ofereixen l’horari presencial més ampli del mercat, ja que obrin al públic en horari de matí i vesprada.
El creixement també es trasllada a l’equip humà, Caixa Popular ha creat l’any 18 llocs de treball nous, l’entitat compta amb una plantilla de 368 persones, en què el 91% són socis de treball i, per tant, propietaris de la cooperativa.
Cada vegada també són més les persones que confien en la banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent de Caixa Popular, que ja supera els 205.000 clients, dels quals el 76% són usuaris de Ruralvía, la banca digital de l’entitat que combina la tecnologia més moderna i tota la capacitat de desenvolupament que ofereix pertànyer al Grupo Caja Rural.
A més, Caixa Popular ha sigut la primera entitat financera valenciana que ha incorporat el seu assistent virtual a l’assistent de veu d’Amazon conegut amb el nom d’Alexa. Una innovació que persegueix afavorir la comunicació amb els clients pel fet de potenciar la comunicativitat i estar disponibles en tots els canals, alhora que afavoreix l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual.
- Caixa Popular ha destinat més de 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana
Caixa Popular reverteix en la societat els beneficis que genera i deixa una empremta social important en el territori valencià. Gràcies al compromís amb les persones i a la implicació amb l’entorn, durant el 2019 l’entitat s’ha implicat en multitud de projectes que contribueixen a dinamitzar i millorar la societat valenciana, amb una rellevància especial en els que ajuden a empoderar la dona, enfortir el teixit comercial i empresarial, així com l’esport i la cultura valenciana.
En total, la principal entitat financera valenciana ha destinat més de 1,7 milions d’euros a iniciatives d’impacte social a la Comunitat Valenciana.
El Pla Estratègic de Caixa Popular continuarà fixant les claus en un creixement sostenible, que permeta oferir un model de banca cooperativa, valenciana, amb valors, social i diferent.
Dades en milions d’euros | 2018 | 2019 | % variació |
Marge d’interessos | 33,02 | 37,09 | 12 |
Marge brut | 51,53 | 55,91 | 9 |
Marge abans de provisions | 20,77 | 24,39 | 17 |
Resultats de l’activitat d’explotació | 14,90 | 17,82 | 20 |
Resultats bruts | 12,09 | 14 | 16 |
Resultats nets | 9,30 | 11 | 18 |
Depòsits | 1.438 | 1.561 | 9 |
Inversió | 1.052 | 1.195 | 14 |
2018 | 2019 | ||
Ràtio d’eficiència | 59,70 | 56,38 | |
ROA | 0,72 | 0,77 | |
ROE | 12,41 | 12,15 | |
Nombre d’oficines | 71 | 73 | |
Nombre de persones Dedicacions | 350 | 368 |
Escrito el dv., 03/12/2021 - 16:10
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.