Entorn digital

La tecnologia pot ajudar les persones majors

3 des. 2021

La tecnologia ha evolucionat a un ritme vertiginós al llarg dels últims anys. No tots els usuaris estan disposats a apuntar-se a les noves tecnologies, especialment les persones majors. Aquestes persones pensen que és massa complicada per a elles i no creuen que els puga aportar cap benefici a la vida.

L’altra cara de la moneda són els milers de persones majors que viuen soles. Potser reben visites diàriament, i fins i tot tenen qui els ajude amb les faenes de casa, no obstant això, la major part del dia estan soles a casa. A pesar que la tecnologia no és una companyia real, sí que és cert que pot ser de gran ajuda en moments concrets, com ara emergències, i que pot ajudar-los a ser més autosuficients. Projectes com Expertclick duen a terme formació en noves tecnologies a persones majors de 55 anys de zones rurals, de manera que puguen utilitzar-les en el seu dia a dia.

A continuació, s’indiquen els beneficis que la tecnologia pot aportar a les persones majors:

  • Millora la comunicació i ajuda a véncer l’aïllament.
  • Permet estar més informat i augmentar la formació.
  • Facilita adquirir noves habilitats.
  • Ajuda a sentir-se útil.
  • Permet l’accés a serveis en línia.
  • Suposa més mitjans per a demanar ajuda.
  • Permet controlar més fàcilment l’estat de salut.

 

La tecnologia també ha arribat als serveis financers. En aquest sentit, les persones majors desconfien d’utilitzar qualsevol servei en línia que tinga a veure amb un banc, encara que es tracte de mètodes cent per cent segurs.

Caixa Popular, per exemple, posa a la disposició de les persones majors un accés més fàcil a l’efectiu en caixers. A través de Ruralvía es pot configurar la quantitat predeterminada de diners que es vol traure, així no haurà d’introduir-se cap quantitat a l’hora d’anar al caixer i serà molt més fàcil per als majors. Un altre dels avantatges d’aquest servei és evitar fer cues en les oficines.

Escrito el dv., 03/12/2021 - 16:14

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.