AL TEU COSTAT

Entrevista a Pep Cuenca, responsable del segment “Persones Jubilades”

25 febr. 2022

La proximitat, l'amabilitat i la vocació de servei distingeixen a Caixa Popular. Qualsevol client mereix una bona atenció i més especialment quan parlem de les persones majors.

Mentre que el sector ha requerit un termini d'un mes per a adequar la seua oferta a les exigències de les autoritats, Caixa Popular no ha hagut d'aplicar cap mesura addicional perquè ja tractem a les persones majors “amb l'atenció que aquestes mereixen, com si foren els nostres pares”.

De fet, comptem amb un especialista responsable del segment de persones jubilades. Ell és Pep Cuenca i hui a través d'aquesta entrevista coneixerem millor el seu rol i la proposta de valor que oferim a aquest col·lectiu.

Presentació breu: aficions, trajectòria professional.


Soc Pep Cuenca, soc de Xàtiva, però visc a València. Vaig entrar en Caixa allà per l’any 95 en l’of. 05-Catarroja i al llarg d’aquests anys he passat per moltes oficines amb diferents responsabilitats, des de caixer fins a director. Actualment estic en l’of. 01-Alaquàs ja 8 anys i a més soc el responsable del segment “Persones Jubilades” de Caixa Popular.

Entre les meues aficions destaque anar amb bicicleta, sobretot per la muntanya, que em relaxa molt. I la música, ja que també toque el baix eclèctic i la guitarra.

Com definiries breument l’objectiu que vols aconseguir amb el desenvolupament d’aquest segment?


El que busquem des de l’especialitat de Persones Jubilades és aconseguir que els nostres clients consideren Caixa Popular l’entitat en què se senten més feliços, una segona llar, on es puguen relacionar tranquil·lament amb tots els companys, sense imposicions d’horaris ni de mitjans tecnològics i on se senten valorats com a persones.

Què creus que valoren més els clients jubilats en Caixa Popular?


Si per a tos els clients és important, en especial per a aquest segment, sens dubte, el que més pense que es valora és l’empatia de l’entitat amb ells. I no només parle del tracte personal, que per descomptat ha de ser exquisit, sinó de pensar en ells com un col·lectiu de persones que alguns, bé per edat, per formació o pel que siga, no poden fer bé determinats processos digitals.

Per això, que se’ls donen altres alternatives de relacionar-se amb l’entitat cobra una importància especial i en Caixa Popular deixem que el client trie com vol relacionar-se amb nosaltres, en l’oficina en l’horari més ampli del mercat o bé per mitjans digitals.

Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client jubilat en Caixa Popular?


Sempre des de l’honradesa i la transparència, els podem oferir qualsevol tipus de servei financer, d’assegurances o d’inversió com a qualsevol client de l’entitat. I en açò no fem distincions, nosaltres assessorem i informem, però no “col·loquem” cap producte a cap client, siga persona major o no, ja que en Caixa Popular el client decideix si vol contractar o no.

En tot cas, el que sí que fem, i ja és una qüestió d’ètica, és no oferir determinats productes a cap persona que pensem que no puga arribar a entendre o no li interesse algun producte determinat.

Què valores més de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?


Diria que és doblement satisfactori; d’una banda, com a soci/propietari és un orgull per a mi que qüestions tan bàsiques com l’atenció a les persones majors que NO donava la gran banca i que fa poc ha sigut una reivindicació tan mediàtica, a Caixa no ens afecte, ja que nosaltres Sí que atenem la gent, siga major o més jove, perquè a nosaltres ens importen les persones.

De l’altra, com a treballador, valore les oportunitats que l’entitat ens dóna a tots de créixer professionalment i d’estar en millora contínua assumint nous reptes i noves experiències.


Moltes gràcies a Pep per la seua generositat a l’hora de respondre’ns a aquestes preguntes. I amb aquesta ja són set les entrevistes a especials; pots llegir la resta en els enllaços següents:

Paco Alós, Miguel MontagutJuan GallurJosep LlopisVicent VengutMireia Mirete.

 

Escrito el dv., 25/02/2022 - 00:00