Vicent Vengut, responsable de Comerços en Caixa Popular

2021-05-24T16:15:41+02:00 24 de maig de 2021|Al teu costat|

Com sabeu, la secció “Al teu costat” està dedicada, principalment, a presentar-vos el col·lectiu de treball de Caixa Popular. Mitjançant aquestes entrevistes a àrees, oficines i persones, volem que conegueu millor el funcionament del nostre model de banca cooperativa, amb valors i solidària.

Per continuar aprofundint en la idiosincràsia de la nostra entitat, vos portem un nou model d’entrevista orientada a donar a conéixer la figura dels “especialistes” de Caixa Popular.

L’any 2019 van nàixer les “especialitats” en Caixa Popular, amb l’objectiu d’aportar valor afegit a diferents categories de clients: agro, dona, client digital, empleats públics, economia social, comerços, autònoms, joves… i així fins a 17 especialitats diferents.

Comencem aquesta nova sèrie d’entrevistes amb Vicent Vengut; ell és el responsable de comerços de l’entitat i ha volgut explicar-nos una mica més detalladament en què consisteixen les seues funcions com a especialista.

 

  • Presentació breu: aficions, trajectòria professional.

 

Les meues aficions són llegir llibres en la meua llengua i preferiblement d’autors valencians, escoltar música de grups valencians, passar dies en família gaudint dels meus, quedar amb els amics i, esportivament, caminar i jugar a pàdel.

La meua vida professional jo sempre dic que comença en el negoci familiar, on aprens a atendre clients i donar-los un Servei 5 Estreles.

Tot i això, la realitat és que tota la meua carrera professional ha transcorregut en Caixa Popular; de fet, des d’abans d’acabar els estudis, ja treballava en Caixa Popular.

Vaig ser director d’oficina amb 26 anys. Des de llavors he obert 3 oficines i he estat en 3 oficines més exercint la direcció.

Ara compagine la direcció de l’oficina de Manises amb l’Especialitat de Comerç i, si mire arrere, estic bastant satisfet de la meua trajectòria professional fins hui.

 

  • Com definiries breument l’objectiu que vols assolir amb el desenvolupament d’aquest segment?

 

Des de fa poc més d’un any estic al capdavant de l’Especialitat de Comerços, un segment amb què Caixa Popular sempre s’ha identificat i pel qual hem apostat fermament. Des dels nostres inicis hem estat al costat del comerç local.

El que volem aconseguir en l’Especialitat és que tota aquesta faena que hem fet des de les oficines, treballant les associacions de comerciants, signant convenis, fent productes específics com la TCL i, en definitiva, fent-los costat, es traduïsca en més negoci i més aportació al marge de Caixa.

En definitiva, el que hem d’aconseguir és tangibilitzar que no hi ha cap altra entitat que estiga en aquests moments “on toca estar”, que és al costat del comerç local.

 

  • Què creus que valoren més els clients comerciants en Caixa Popular?

Els comerciants, el que valoren més de nosaltres és el tracte, la proximitat i el servei que els donem.

Últimament hi ha hagut molts canvis, i els comerciants també han canviat el seu ordre de preferències, cosa a què hem d’ajustar-nos i veure què és el que realment necessiten i el que valoren més positivament. Tot açò eliminant alguns aspectes que aquest segment el perjudiquen d’una manera especial.

Per tant, el que estem treballant actualment és el canvi de les prioritats dels comerços, per incidir en les que realment valoren.

El comerç local que tindrà futur també s’ha actualitzat, ven en línia, té productes molt específics i diferenciadors, i necessita productes moderns i nous. Alguns d’ells, com la TCL, ja els tenim i solament hem d’actualitzar-los als temps actuals.

 

  • Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client comerciant en Caixa Popular?

 

El que esperen els comerços de Caixa Popular és que seguim amb el servei ampli que tenim actualment, i que hi afegim productes com la TCL i el Finanzàs que siguen més àgils i competitius.

També valoren l’ajuda i l’assessorament per a la seua formació en vendes i pagaments en línia, que és un lloc on es troben insegurs i en què nosaltres podem ajudar-los.

De fet tenim previstes 9 sessions en línia per als comerciants, que farem per a diferents associacions i zones, sobre els sistemes de pagament en línia que tenen els comerciants actualment al seu abast en el nostre TPV.

 

  • Què valores més de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?

Quan vaig començar a treballar en Caixa Popular pensava que canviaria prompte de faena, ja que en els meus plans no estava treballar en un “banc”.

Des de l’inici em vaig adonar que açò era una cosa diferent. Els meus valors, les meues creences i la meua manera de viure i de fer estaven totalment alineats amb les de Caixa Popular.

Per tant, va ser com una fusió / coincidència de fins, metes, visió, missió i valors.

Des de llavors tenia clar que, si depenia de mi, em jubilaria ací.

Si a açò li afegim que un dia em proposen ser soci d’aquest meravellós projecte, doncs jo no en vaig tindre cap dubte.

És molt senzill visitar un client, contar-li el nostre projecte, perquè és el meu projecte.

Per a mi és un honor pertànyer al projecte de Caixa Popular, principalment pels companys/es que en formen part. Són d’una qualitat humana realment extraordinària.

Deixeu un comentari

X