Vicente Tarancón, president de Luanvi: “És millor començar la internacionalització quan realment és necessari”

2021-04-25T10:13:19+02:00 25 d'abril de 2021|Al teu costat, Deixant empremta, econòmica, Empren|

Luanvi és una de les empreses espanyoles de material esportiu amb més trajectòria en el mercat. Va nàixer com una fusió dels noms dels seus fundadors, Luis, Antonio i Vicente, i des de principis dels 70 ha estat proveint de productes de tota classe centenars d’esportistes. Va ser en 1977 quan va nàixer el mític logo de l’avet, que representa el concepte ecològic del respecte per la naturalesa i el medi ambient.

Va ser en els anys 90 que Luanvi va aconseguir una gran visibilitat amb l’esponsorització d’equips d’elit de futbol, bàsquet i handbol. La seua presència en olimpíades, mundials, europeus i competicions com la UEFA Champions League van marcar una nova etapa que van identificar la marca amb els valors de l’esforç, el talent i la perspectiva internacional.

El president de l’empresa, Vicente Tarancón, dialoga amb Caixa Popular sobre els orígens de Luanvi, la seua capacitat de reinventar-se davant qualsevol repte i les dificultats que han experimentat per mantindre l’activitat del negoci a flotació durant l’època del coronavirus.

 

  • Luanvi va nàixer en els anys 70, ha evolucionat amb el pas dels anys i, fins i tot, s’ha arribat a reinventar i ha reconstruït la seua identitat per impulsar el seu negoci. Va començar venent disfresses i després va canviar a roba esportiva. Quina diria que ha sigut la gran evolució del pla de negoci de Luanvi en els últims anys?

 

Efectivament, l’empresa va nàixer fent disfresses infantils, i dins d’aquests n’hi havia un que eren rèpliques de futbol dels equips nacionals com el València o el Reial Madrid. Llavors es va prendre la decisió de, si fem això per als xiquets, per què no fer-ho també per als adults? I així vam iniciar el canvi al món de l’esport.

 

  • A més, Luanvi ha impulsat de manera estratègica la seua expansió fora de les fronteres espanyoles. Per què es va prendre aquesta decisió i es va decidir impulsar aquesta àrea del negoci fa un parell d’anys?

 

Com que portàvem equips nacionals de rellevància, aquest tipus d’esdeveniments van tindre una repercussió a l’estranger per la televisió, amb la qual cosa van sorgir distribuïdors en altres països.

 

  • Quines línies de finançament noves ha buscat Luanvi per impulsar la seua internacionalització?

 

La línia de finançament sempre ha sigut pròpia.

 

  • Quins altres productes i serveis financers són necessaris per a empreses que volen expandir els seus negocis fora de les fronteres espanyoles?

 

Potser depén de cada sector, però el que sí que és cert és que són processos lents i que per llunyania cal assistir a la fira i fer molts viatges. Hi ha l’ICEX, que en temes puntuals pot ser interessant, però cal complementar-ho amb una línia de finançament per a aquests costos. També és important aconseguir agilitat amb cartes de crèdit i qualsevol altre element per a facilitar els cobraments i els canvis de moneda.

 

  • Quina metodologia segueix Luanvi perquè els seus productes arriben als mercats estrangers amb èxit?

 

Tenim ja en alguns països distribuïdors consolidats, i se’n continuen buscant a través de fires i mitjans digitals.

 

  • Quins beneficis té la idea de marca associada als clubs com a vehicle per a l’exportació?

 

Com he dit abans, és molt important, perquè fa de prescriptor. El nostre hàndicap és competir amb les grans multinacionals de l’esport, que manegen pressupostos astronòmics en publicitat.

 

  • Com és la comunicació amb els proveïdors? Quins problemes logístics cal superar per enviar el material esportiu a altres països?

 

No n’hi ha impediments, excepte els aranzels, que són diferents depenent de cada país.

 

  • De moment continueu confiant la vostra distribució als multimarca i al comerç electrònic, però la vostra estratègia internacional es focalitza en països específics de la Unió Europea o de fora?

 

Tenim vendes a la Unió Europea, sobretot a Portugal, però també a Sud-amèrica.

 

  • Quines previsions manegeu vosaltres amb vista a possibles importacions i exportacions, malgrat la COVID-19?

 

Evidentment s’ha notat i molt pel fet de no haver-hi activitats esportives. La demanda de productes ha caigut, sobretot en l’esport amateur, depenent de cada país.

Confiem que, en la mesura en què la situació de la pandèmia es vaja solucionant a través de les vacunes, el mercat es reactivarà. Tenim un escenari en què per a l’últim trimestre de l’any tot s’anirà normalitzant i a partir del segon semestre del 2022 la situació hauria d’estar normalitzada.

 

  • Quin valor diferencial amb altres competidors determina l’èxit de Luanvi en el seu sector en altres països?

 

El fet de ser una marca reconeguda a causa dels molts anys d’existència i nombrosos patrocinis amb equips esportius. Això sí, sense deixar de banda la qualitat i els dissenys de les nostres peces.

 

  • Com s’ha adaptat l’empresa als reptes exportadors de la Covid-19?

 

L’any 2020 vam traure una línia de màscara, primerament com a ajuda sense ànim de lucre a sectors necessitats, però després vam veure que hi havia negoci i gràcies a això vam poder compensar la caiguda de vendes tant nacional com internacional per salvar l’any.

 

  • Per què Luanvi va arribar a un acord a l’estiu del 2020 amb Warner Bros per a confeccionar i comercialitzar màscares de DC Comics, Harry Potter i Looney Tunes?

 

Com he comentat, créiem que donar suport a la fabricació de màscares amb personatges molt populars tindria èxit, i aquest va ser el motiu d’arribar a un acord amb Warner Bros.

 

  • A més, part dels beneficis d’aquesta iniciativa es van destinar al programa Pimes Amigues d’Unicef, amb la finalitat d’aportar recursos econòmics per pal·liar els efectes de la pandèmia. Sabeu quant de capital va ser destinat a aquest efecte solidari fins al 31 de desembre de 2020?

 

En aquest moment no dispose de dades, però sí que vam creure convenient donar un percentatge de les nostres vendes, de la mateixa manera que es van donar milers de màscares a ajuntaments o a la policia. També se’n van fer per a la Guàrdia Reial.

 

  • Si pogueres seleccionar tres grans barreres per a les empreses espanyoles que volen internacionalitzar-se, quines diries que són i per què?

 

La dimensió de les nostres empreses és menuda, però també influeix que la falta de recursos faça el procés molt lent. És millor començar a fer-ho quan ho necessites, perquè els èxits, si és que n’hi ha, tarden a arribar.

  • Entre els acords amb agents esportius internacionals, Luanvi tenia una aliança amb el Comité Paralímpic Espanyol, la delegació del qual vestiria els Jocs de Tòquio 2020. Segueix en peu amb vista als pròxims Jocs Olímpics? (En principi, les últimes notícies és que se celebrarien a Tòquio aquest pròxim estiu).

 

Efectivament, l’any passat es van suspendre, però enguany se celebraran a partir de l’última  quinzena d’agost. En la família ja hem confirmat la nostra assistència.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixeu un comentari

X