Franquícies: n’analitzem els avantatges i els desavantatges

2019-12-27T20:08:31+01:00 27 de desembre de 2019|Els teus diners|

Posar en marxa una franquícia és una de les opcions que tendeixen a tindre en compte els emprenedors. Aquest model de negoci té pros i contres; si et planteges iniciar aquesta aventura empresarial, des de Caixa Popular ens hem proposat analitzar-ne els indicadors principals perquè tingues clar a què t’enfrontes.

Abans de començar a assenyalar-ne els detalls, pensem que és interessant recordar què és una franquícia. Es tracta d’un model de negoci basat en una relació comercial entre el franquiciador i el franquiciat, a canvi d’un cànon d’entrada, és a dir, d’una quantitat de diners específica.

El franquiciat, després d’haver acceptat el cànon d’entrada, obté el dret a l’explotació del negoci. El franquiciador, d’altra banda, està obligat a prestar assistència comercial i tècnica al franquiciat al llarg de la relació comercial.

Avantatges principals de les franquícies

Els avantatges més destacats de posar en marxa una franquícia és comptar amb el suport d’una marca consolidada, assumir un creixement més accelerat amb riscos més controlats i, també, beneficiar-se d’una economia d’escala.

Dels altres atractius que es poden assenyalar d’una franquícia, des de Caixa Popular pensem que són interessants els següents:

  • El negoci ja s’ha testat en el mercat, és rendible i funciona. Els riscos, per tant, es redueixen.
  • El franquiciat compta amb l’experiència del franquiciador.
  • L’economia d’escala té una repercussió elevada en inversions com, per exemple, tecnologia i eines comercials.
  • La marca ofereix formació contínua als franquiciats i un suport tècnic vital per a l’evolució del negoci.
  • El negoci ja forma part d’una estratègia de màrqueting i de comunicació publicitària fixada, amb una imatge de marca consolidada, a vegades a escala mundial.
  • És més senzill obtindre finançament per a una franquícia.

 

Les franquícies també tenen inconvenients

Com tots els models de negoci, la franquícia també té implícits uns riscos que hem de conéixer.

El franquiciat no és el propietari de la marca en cap moment. Això implica, per exemple, que no té llibertat de creativitat, ja que qualsevol novetat o canvi relacionat amb l’explotació del negoci i l’estratègia corresponent és, sempre, decisió del franquiciador.

Altres dels desavantatges més destacats de les franquícies són els costos derivats del pagament de dret d’entrada i del cànon. A més, és molt probable que el franquiciat tinga limitacions molt específiques davant la possibilitat de vendre o traspassar el negoci.


Caixa Popular t’ofereix assessorament especialitzat

Per als ciutadans que pensen iniciar un negoci pròximament Caixa Popular els ofereix un servei d’assessorament global complet per a ajudar-los a dissenyar una estratègia d’acord amb la seua realitat financera.

És el teu cas i t’agradaria plantejar-nos la teua idea de negoci? Acosta’t a una de les nostres oficines i t’atendrem sense cap compromís. A més, perquè pugues revisar tots els productes i els serveis que tenim orientats al món empresarial, pots visitar la web de Projecta Empreses, una iniciativa de Grupo Caja Rural per a acostar a emprenedors, autònoms i comerços una eina que els ajude a créixer.

Deixeu un comentari

X