3 des. 2021
En la sucursal de Caixa Popular de Sedaví treballen Carlos, Ismael, Sergio, Vanesa i Vicent.
Hui ens conten com és la seua faena dia a dia en la seua oficina, la cosa que valoren més de la seua àrea, com és el seu tracte amb els clients i el que més agraeixen de formar part d’una entitat com Caixa Popular.
1. Primer de tot, una presentació breu per part de l’equip:
Jo sóc Carlos Aparici, gestor de clients, responsable d’assegurances a l’oficina. Les meues aficions són el running i els esports en general (més veure’ls que practicar-los), viatjar, llegir (sobretot novel·les, però també altres gèneres), Film & Serial Lover, i des del confinament torne a assajar amb el clarinet, però sobretot m’encanta estar amb els meus.
Fora de Caixa Popular he treballat en algunes àrees (primerament com autònom i després com a treballador assalariat en una empresa del metall, i també poc de temps en un escorxador). En Caixa Popular he estat en unes quantes oficines (com molts companys), però mai en SC, i de cada una tinc un bon record i he aprés coses noves.
Sóc Ismael, treballe en l’entitat 3 anys i mig. He tingut l’oportunitat de poder formar-me diàriament en les oficines de Ciutat Fallera, Benicalap, Tres Creus i Benimaclet. Des de fa uns mesos estic en l’oficina de Sedaví, on estic segur que continuaré aprenent molt professionalment i personalment, i en la qual estic molt content i compromés de formar equip amb els meus companys.
Entre les meues aficions destacaria fer esport, gaudir del medi ambient, dels animals, de la meua família i dels meus amics.
El meu nom és Sergio Gallego. Des de fa mesos soc el nou director de la nostra oficina de Sedaví, després d’haver estat quasi 20 anys treballant en l’oficina de Paiporta (també com a director). Treballe en la nostra entitat des de l’any 1993.
Es podria dir que la meua trajectòria vital, des que vaig acabar la carrera d’econòmiques, ha anat paral·lela a la meua trajectòria professional en Caixa Popular, ja que treballant ací s’han produït la majoria dels esdeveniments més importants de la meua vida, com casar-me amb la meua dona, el naixement dels meus fills, etc.
M’agrada molt llegir, sobretot temes relacionats amb la psicologia, l’economia i l’empresa, i també els temes de lideratge. També m’agrada tocar la guitarra. En tot això soc un etern aprenent.
Jo soc Vanesa. Vaig entrar en Caixa Popular l’any 2006 (ja ha plogut des de llavors), després de fer unes quantes pràctiques en l’entitat. He passat per unes quantes oficines i en l’actualitat estic en l’oficina de Sedaví. Ací he dut a terme la major part del meu desenvolupament professional, perquè en aquesta oficina he anat assumint diferents funcions segons les necessitats de l’oficina.
Entre les meues aficions, abans jugava a tenis (ara ja fa un parell d’anys que el tinc aparcat), pilates, fer vida fora de casa amb amics i viatjar.
Em dic Vicent i forme part de Caixa Popular des de fa 34 anys. Allà per l’any 1986 van ocórrer 3 fets rellevants. Ordenats per proximitat geogràfica, van ser:
- A escala mundial: l’accident nuclear de Txernòbil.
- A escala nacional: es va celebrar el referèndum per la permanència d’Espanya en l’OTAN.
- A escala local: Vaig entrar a treballar en Caixa Popular.
El 1r va ser un gran desastre.
El 2n… doncs, depén a qui li ho preguntes, ho veuran com una cosa positiva o negativa.
En canvi, el 3r… això va ser un encert total.
Vaig començar en el Departament d’Inversions dels nostres Serveis Centrals, que poc de temps després es va dividir en diferents àrees, i em vaig fer càrrec de la de Cartera.
I al cap d’uns quants anys, em va picar el cuquet d’aprendre el que era la banca “de debò”, i vaig sol·licitar el trasllat a oficines.
Quant a les meues aficions, destacaria el futbol (com a afeccionat del València), la fotografia, el senderisme, els viatges i les motos. I si puc unir les 2 últimes (viatjar amb moto), ja és el súmmum. Això sí, sempre buscant l’equilibri amb el més important en la meua vida, la família, la dona i les 2 filles, de 18 i 14 anys.
2. Com definiríeu breument la vostra faena en oficina de cara a un client que no coneix la vostra oficina?
Tant Carlos com Sergio coincideixen que “l’anhel de les persones que treballen en l’oficina de Sedaví de Caixa Popular és poder atendre, de la manera més eficient possible, les necessitats de tipus financer o d’assegurances que els clients puguen tindre, de manera que queden satisfets i vulguen mantindre amb nosaltres una relació a llarg termini”.
Vicent especifica algunes de les tasques variades que duen a terme dia a dia en el departament: “la responsabilitat de l’efectiu (caixa), dels dispositius d’autoservei (caixers), Banca a Distància, i resolució de tota mena d’incidències, consultes, la qual cosa anomenem “Gestió de Clients”. Ho toquem tot, funcions comercials, d’assessorament, ensenyar els clients a manejar-se amb les noves tecnologies, tasques operatives…”.
Vanesa, com a responsable de comerços i banca privada, destaca “les solucions per a empreses, la tasca comercial fora de l’oficina, la visita al client i veure que oferim un tracte que agrada i unes condicions competitives que ens permeten cada dia captar clients nous i que la nostra entitat cresca”. Confessa que això és amb el que més gaudeix.
Ismael conclou afirmant que, al final, “la faena diària és estar al costat de les persones, és intentar ajudar-les perquè la seua vida siga millor, dins de les nostres possibilitats econòmiques i financeres, i que puguen aconseguir els somnis i les metes que es plantegen”.
3. Què creieu que valoren més els clients de la vostra faena?
Tots coincideixen que un valor fonamental és el tracte pròxim als clients, l’interés en el seu benestar i l’alta disposició a ajudar en el que necessiten.
A més, destaquen, d’una banda, l’amabilitat i la transparència (que ajuden a generar una relació de confiança amb els clients) i, de l’altra, l’eficàcia i la flexibilitat, ja que s’adapten a les seues necessitats financeres i les gestionen amb rapidesa.
4. Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client en Caixa Popular?
L’equip de Sedaví sempre busca la satisfacció del client, trobaran la solució més idònia per a cada persona. Per això, comenten que els clients trobaran en la seua oficina un assessorament clar, transparent i basat en l’honestedat i la confiança. Els oferiran els productes més adequats per a cobrir les seues necessitats, i explicaran detingudament i detalladament cada opció.
A més de la proximitat, qualsevol persona que s’acoste a les oficines “trobarà de seguida un equip de gran nivell professional derivat de la gran formació i experiència, que treballa de manera coordinada, tant internament com pel que fa als nostres serveis centrals, oferint solucions a qualsevol necessitat de tipus financer que puga sorgir, i gràcies a la possibilitat de poder accedir a un ventall molt extens de productes i serveis”, comenta Sergio. “Professionals, però no envanits, d’igual a igual”, aclareix Vicent.
Carlos ho resumeix clarament: “Farem tot allò que estiga de la nostra part”.
5. Què valores més de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?
Ismael: “L’esperit cooperatiu que està arrelat dins de l’entitat, les ganes de superació davant de les situacions difícils, entendre la banca i transmetre-la com una banca pròxima a les persones, tenint un tracte més sensible, fent costat a les persones i als seus projectes de vida, defensant els nostres valors i participant activament en el desenvolupament del nostre entorn”.
Vanesa: “D’una banda, veure com s’involucren la resta dels companys. Veure que remem tots en una direcció i que tot el col·lectiu estem implicats per fer de Caixa Popular la millor entitat. D’altra banda, veure que estic treballant per a la meua empresa i que som partícips de les decisions que pren l’entitat”.
Vicent: “Que la sent com a pròpia, he crescut amb ella, i m’hi sent molt orgullós. Hem aconseguit un volum i una notorietat impensables quan vaig començar.
Li he donat el millor de mi mateix en el terreny professional, i estic molt satisfet del que he rebut a canvi, la possibilitat de desenvolupar-me de manera molt satisfactòria, personalment i laboralment”.
Sergio: “La gran autonomia per a exercir les funcions que se’ns assignen, la possibilitat de participar en molts aspectes de la gestió de l’entitat i poder fer la nostra faena de manera coherent amb els nostres valors personals”.
Carlos: “Formar part d’un equip humà que treballa com a tal, sempre amb la mentalitat de millorar pel bé de l’entitat i de l’equip que el formem, i no tant pendent del “que dirà el seu superior”, ja que amb aquesta mentalitat els bons resultats venen sols”.
6. Què destacaries de l’entorn de treball en què et mous (població/barri, funcions, clients, companys)?
Tal com comenta Vanesa, els empleats de Caixa Popular coneixen a fons els seus clients, el barri de la sucursal i el seu entorn gràcies al fet que la rotació de llocs de treball en diferents oficines no és tan freqüent com en altres entitats. Això els permet crear relacions de confiança a llarg termini amb els clients i conéixer molt més bé la seua situació i les seues necessitats.
Per tant, coneixen perfectament el seu entorn de treball i el descriuen així: Sedaví se situa a l’Horta Sud, una zona amb un passat agrícola molt lligada a l’Albufera, l’economia de la qual es basa en el comerç, la indústria i els serveis. Es tracta d’un entorn que és molt viu, amb gran moviment comercial i de negoci i que ha creat un arrelament fort amb Caixa Popular a través d’una col·laboració molt estreta amb les seues institucions, tant públiques, privades, del sector associatiu, etc.
Respecte al perfil dels clients, la sucursal interactua amb bastants clients autòctons, valencianoparlants, però també amb molts immigrants (d’altres regions espanyoles i d’altres països). En el terreny socioeconòmic, hi predomina la classe mitjana i mitjana-baixa, repartida entre particulars, comerços, empreses, associacions, etc., i amb el negoci equilibrat entre passiu i actiu.
Finalment, de l’entorn destaquen l’ambient laboral i la relació (de gran respecte i fins i tot d’amistat) amb els companys, a qui consideren grans professionals, molt formats i implicats altament en el projecte.
Ismael conclou destacant “la voluntat de bon fer per part de tots els membres, clients, treballadors, companys de l’oficina, comerços, associacions, empreses, etc., perquè els pobles de la zona puguen créixer en tots els aspectes i d’aquesta manera contribuir a una millor societat”.
Escrito el dv., 03/12/2021 - 14:31
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.