AL TEU COSTAT

Entrevista a l'equip de l’oficina de Moncada de Caixa Popular

3 des. 2021

En la sucursal de Caixa Popular de Moncada treballen Fernando, Jaime i Mari Carmen.

Hui ens conten com és la seua faena dia a dia en la seua oficina, la cosa que valoren més de la seua àrea, com és el seu tracte amb els clients i el que més agraeixen de formar part d’una entitat com Caixa Popular.

 

1. Primer de tot, una presentació breu per part de l’equip:

Si alguna cosa tenen en comú les persones que formen part de la sucursal de Montcada és la seua llarga experiència en diferents oficines de Caixa Popular.

Tots han treballat en diferents oficines i localitzacions i han desenvolupat diverses funcions. Això els ha permés impregnar-se dels valors de l’entitat i aprendre a exercir tasques variades amb professionalitat i amabilitat.

Mari Carmen: “Vaig començar en Caixa Popular a Catarroja, la Rambleta, amb Rafa Ramón. Vaig seguir en l’oficina de Manises on he estat fins fa un any (bé, també en Mas Camarena, desplaçada de Manises). Actualment i des de febrer del 2019, la meua oficina és 40-Montcada. A més de caixa, per on comencem tots o quasi tots, la meua gran responsabilitat ha sigut Banca Privada i tramitació d’operacions d’actiu, sobretot hipoteques”.

Jaime: “Em considere una persona pròxima, treballadora, una mica nerviosa i amb caràcter i amb ganes d’aportar coses.

La meua trajectòria comença en l’oficina 16-Torrent, on vaig cursar les pràctiques. D’ací, com qualsevol treballador de Caixa Popular, tocava avesar-se passant per oficines per aprendre coses noves, conéixer companys i amerar-me de l’experiència d’uns altres. Vaig passar per les oficines de Malilla, Sedaví i Manises i finalment vaig acabar en l’oficina de Montcada on, si no ho recorde malament, ja dec estar 6 anys.

Tinc moltes aficions, de les quals destaque la cuina, l’esport, les vesprades d’estiu amb una cerveseta en una terrassa envoltat d’amics, el cinema, etc.”.

Fernando: “Vaig començar en Asecoop (a molts ni els sonarà), l’antiga corredoria d’assegurances de Caixa Popular, i vaig passar pel Departament de Màrqueting. Després vaig fer el salt a les oficines, i vaig passar per la 32-Alboraia, 36-Museros, 40-Montcada i 46-Puçol. En l’actualitat, he tornat a la 40-Montcada després d’estar 7 anys en la 46-Puçol.

Em considere una persona oberta, amic dels meus amics, encara que una mica estressant, ja que vull que les coses isquen de seguida. Quant a les aficions, tot el que tinga a veure amb la mar m’apassiona (ara estic enganxat al paddle surf)”.

 

2. Com definiríeu breument la vostra faena en Oficina de cara a un client que no coneix la vostra oficina?

Fernando: Actualment soc el director de l’oficina i vull que els clients se senten pròxims, que entenem les seues necessitats i els donem resposta d’una manera àgil.

Jaime: Gestione la part d’assegurances, comerços i control de la inversió de l’oficina. Com tots els meus companys, intentem fer de tot i de la millor manera possible.

Mari Carmen: La faena en oficines és molt gratificant. Sempre estan els “merders” que tots coneixem, però en general tindre contacte directe amb la gent, poder ajudar-los i que et somriguen i et donen les gràcies “mola”.

 

3. Què creieu que valoren més els clients de la vostra faena?

Tant Fernando com Mari Carmen coincideixen que un valor fonamental de Caixa Popular gratament valorat pels clients és el tracte humà. De fet, Mari Carmen afirma que no sols passa en l’oficina de Montcada, sinó que en totes les oficines de la cooperativa els clients valoren aquest tracte més personal.

Jaime, a més, afig la proximitat i la simpatia com a punts clau valorats pels clients de la sucursal. Dos conceptes estretament lligats al tracte humà de què parlàvem.

 

4. Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client en Caixa Popular?

Mari Carmen destaca la gran varietat de serveis amb què compta l’entitat i l’ímpetu de l’equip per resoldre els problemes dels clients, ja que indica que podrien oferir “qualsevol servei” i “si no el tenim, el busquem”.

D’altra banda, pel que fa a l’assessorament, consideren que és honest i professional a l’hora d’atendre les necessitats dels clients (comenta Fernando); i també “correcte, pròxim i empatitzant amb cada persona, segons les seues preferències” (continua Jaime).

 

5. Què valores més de ser soci i treballador d'una empresa com Caixa Popular?

El que valora més l’equip de l’oficina de Montcada són els valors que transmet l’entitat com a cooperativa.

De fet, Mari Carmen expressa que la sent com a seua: “Estic orgullosa dels valors de Caixa i molt més quan, parlant amb amics, clients…, els explique què és Caixa i els sembla estrany. Jo a més els conteste: “Som així perquè Caixa Popular és nostra, però nostra, nostra, de tots els que treballem ací. La P del cartell de l’oficina és meua”.

A més de sentir-se orgullós de treballar en Caixa Popular pels seus valors, Fernando destaca també “l’oportunitat que pots desenvolupar-te com a professional”.

Per acabar, Jaime resumeix el que valoren més en 4 conceptes: banca ètica, bons valors, tranquil·litat i eficiència.

 

6. Què destacaries de l'entorn de treball en què et mous (població/barri, funcions, clients, companys)? 

Dins de l’entorn de treball, Jaime ens posa en context: “Montcada és una població d’uns 20.000 habitants, però, com en moltes de les oficines de Caixa Popular, està situada a la perifèria. Això implica que, per a desplaçar-te a qualsevol punt, has de passar per molts barris, la qual cosa et fa integrar-te en un barri que destaca per la proximitat i l’amabilitat (encara que sempre hi ha alguna excepció).

D’altra banda, Fernando explica que Montcada és el poble dels seus avis, per la qual cosa coneix molta gent (cosa que facilita la seua integració en l’oficina). Aquest coneixement del barri i la seua gent li permet definir els montcadins des de la seua perspectiva: “Actualment estic a Montcada i la gent del barri és amable i pròxima”.

A més de la població i el barri, un aspecte essencial de l’entorn de les persones que treballen en l’oficina de Montcada són els companys.

Jaime: “Pot sonar molt ‘normalitzat’, però em porte genial amb els meus companys. Només estem 1 any en l’oficina i encara ens queda molt de recorregut, però ens veig molt de potencial a tots i molt bona sinergia. (…) Com que no m’agrada estancar-me, sempre intente créixer fixant-me en els companys amb la finalitat de poder assumir més responsabilitats i reptes”.

En la mateixa línia, Fernando afig: “Per a mi és fonamental a l’hora de treballar tindre uns companys que anem a pinya, col·laboratius, competitius, que no donem res per perdut i, en el primer any que estem junts, ho estem aconseguint”.

Mari Carmen resumeix que el que destacaria més, sens dubte, és l’equip humà: “Qualsevol població, funció, etc., funciona si funciona l’equip humà. I en això… un 10”.

 

Escrito el dv., 03/12/2021 - 14:32

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.