Entorn digital

Assistents virtuals, avantatges per a empreses i clients

7 des. 2021

Un auxiliar virtual és un programari capaç de processar ordres de veu en un llenguatge natural per interactuar amb tu. D’aquesta manera funciona, en concret, el servei d’Amazon anomenat Alexa, el de Microsoft conegut com a Cortana o Siri, l’auxiliar d’Apple.

Segons la revista Forbes, actualment 7 de cada 10 executius utilitzen alguna mena d’auxiliar virtual, i també el 42% dels consumidors. La previsió econòmica d’aquest àmbit, per als pròxims anys, és positiva, i s’estima que s’arribe a triplicar el negoci i que s’aconseguisquen superar els 15.700 milions de dòlars l’any vinent.

Diferència entre auxiliar virtual i assistent de veu (chatbot)

Malgrat que hi ha qui parla d’aquests dos serveis com si foren el mateix, és un error. Un assistent de veu només té la capacitat per a resoldre dubtes, és a dir, per a respondre preguntes específiques. En canvi, un auxiliar virtual té la capacitat de fer tasques, com ara actualitzar l’agenda, encendre un dispositiu elèctric o iniciar una telefonada. Sempre que, això sí, els dispositius estiguen interconnectats gràcies a Internet.

Maia, l’auxiliar virtual per als clients de Caixa Popular

Els clients de Caixa Popular fa uns quants mesos que gaudeixen de Maia, el nostre auxiliar virtual. Des de Ruralvía mòbil, el servei de banca en línia de Caixa Popular, qualsevol client pot localitzar el seu auxiliar virtual per obtindre, al cap d’un instant, la resposta a dubtes, com ara què cal fer per a recuperar el PIN de la targeta o com es modifica o se sol·licita la clau de signatura, per exemple.

Per poder gaudir de Maia i trobar solucions a l’instant, descarrega Ruralvía mòbil i comença a beneficiar-te de tots els avantatges del nostre servei de banca digital.

App Store y Google Play

 

 

 

En Caixa Popular també disposem d’un auxiliar virtual en Alexa

L’auxiliar virtual de Caixa Popular està disponible en Amazon Echo, l’assistent de veu d’Amazon denominat Alexa.

Alexa resol els dubtes més freqüents dels clients de Caixa Popular i, també, explica les últimes notícies de l’entitat. On puc traure diners sense comissions, com puc ajornar una compra o dubtes sobre la targeta o Ruralvía són algunes de les qüestions que resol a través d’una conversa fluida i natural.

Avantatges dels auxiliars virtuals per a les empreses, siguen de la dimensió que siguen

Tots els sectors poden trobar avantatges directes en aquestes noves tecnologies. Per exemple, s’impulsa una atenció al client millorada i els recursos que s’alliberen d’aquesta tasca es poden dedicar a altres processos. Ara veurem detalladament els beneficis més latents que comporten els auxiliars virtuals en un negoci:

1. Un servei excel·lent al client

L’atenció al client pot cobrir molt més que l’aclariment de dubtes. Els clients poden rebre assessorament sobre quins productes o quins serveis poden adquirir, sobre la base de les seues necessitats personals i preferències específiques.

Els temps d’espera, a més, s’ha reduït fins al punt de desaparéixer de vegades. Per exemple, quan abans se sol·licitava una informació a través d’un formulari a una empresa, s’estimava que el temps de descàrrega podria arribar a ser d’uns quants dies. Ara, en situacions en què la solució pot ser immediata, el client obté una resposta a l’instant.

2. Millorar el coneixement sobre els clients

L’auxiliar virtual i, també, l’assistent de veu reben informació nombrosa sobre els clients, com les seues inquietuds o necessitats més latents. El fet de tindre la possibilitat i el coneixement de processar aquesta informació per a oferir una millor experiència de compra, i també nous productes o serveis que cobrisquen les necessitats dels clients, és la clau per a traure més profit a aquests serveis.

3. Estalvi de costos i temps

El fet que aquests serveis oferisquen solucions de manera automàtica també comporta empleats alliberats de fer aquestes tasques. D’aquesta manera, aquests empleats poden destinar les hores de faena i coneixement a millorar altres processos i a dur a terme tasques més complexes.

Rendiment econòmic per als negocis

Per a les empreses, a més, aquest tipus de serveis suposen un estalvi econòmic de pes. Només en el sector bancari, segons un estudi elaborat per Juniper Research, l’any 2023 es deixaran de gastar 6.600 milions d’euros.

En l’àmbit de les empreses, aquests programaris també van guanyant pes. De fet, segons un estudi elaborat per Juniper Research, els assistents de veu i els auxiliars virtuals permetran que només el sector bancari estalvie uns 6.600 milions d’euros l’any 2023, la qual cosa equival a 862 milions d’hores de faena.

Escrito el dt., 07/12/2021 - 11:55

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.