4 set. 2019
En Caixa Popular ho tenim clar, els ciberdelinqüents tenen als clients de banca com a objectiu. Per a protegir als nostres clients amb els mecanismes més eficaços, en la nostra entitat ens recolzem en els avanços tecnològics per a combatre els delictes cibernètics.
Tipus de ciberdelictes més habituals
Tots podem ser víctimes d’aquest tipus de delictes i per això considerem imprescindible extremar les precaucions, tant nosaltres com a entitat que busca protegir els seus clients, com a ciutadans que hem d’estar informats i alerta davant possibles intents de robatori de tota mena.
- Pesca de credencials (phishing): robatori de dades privades a través de correus electrònics en què el delinqüent es fa passar per una tercera persona o empresa.
- Pesca per SMS (smishing): és una variant de la pesca de credencials, però el delinqüent tracta d’aconseguir la informació de la víctima a través d’un SMS.
- Pesca per telèfon (vishing): és l’evolució de la pesca de credencials i la pesca per SMS, ja que en aquest cas l’estafador crea un sistema de veu automatitzat per telefonar a la possible víctima i sol·licitar, a través de la telefonada, les seues dades privades.
Mesura de seguretat: la doble autenticació
En Caixa Popular, com en totes les entitats de Grupo Caja Rural, hem implantat una mesura per a augmentar la seguretat dels nostres clients: el doble factor d’autenticació. Ja no serà prou un usuari i una contrasenya, sinó que caldrà un nivell addicional de seguretat. Tots els clients hauran d’introduir-ne dos de tres proves possibles: una cosa que tinguen (com la targeta de crèdit), una cosa que coneguen (com el PIN) i una cosa intransferible (com l’empremta dactilar o la lectura de l’iris).
Això significa, en realitat, que tots els clients de Caixa Popular hauran de fer un pas més en el control de l’accés als sistemes i les aplicacions, així com per a fer operacions tipus transferències o traspassos. D’aquesta manera, es comprova la identitat de l’usuari mitjançant mecanismes diferents.
És una mesura de seguretat més que implica una evolució. Passem d’utilitzar tan sols informació que saps, com ara contrasenyes o PIN, a afegir a més una cosa que tens, com un mòbil o una targeta de coordenades. Així, aquesta diversitat de capes de seguretat en els nostres comptes es converteix en una complexitat més gran per a possibles ciberdelictes.
En l’Oficina de Seguretat de l’Internauta (OSI) detallen aquest increment de seguretat dels clients com en els processos de doble verificació, el primer factor sol ser una contrasenya que coneixem i que hem creat nosaltres, mentre que el segon factor sol ser un codi aleatori generat per un testimoni d’autenticació (token), per un dispositiu extern, per una app instal·lada en el nostre telèfon intel·ligent o equip, o per verificació biomètrica.
Quan caldrà introduir la doble autenticació?
Els clients de Caixa Popular ja ho han començat a utilitzar, des de fa temps, per a fer operacions com ara transferències. Però, serà a partir del 14 de setembre que caldrà també per a iniciar sessió en el seu compte privat de Ruralvía. De fet, cada 90 dies es requerirà la doble autenticació, durant l’inici de sessió, tal com regula la normativa europea PSD2.
Un altre tipus d’operacions, com ara veure moviments dels teus comptes, consultar el teu saldo, pagar rebuts o fer compres en comerços, també requerirà una doble autenticació per part del client.
Pas imprescindible: comprovar que tenim el teu número de telèfon mòbil
Per a poder posar en pràctica la doble autenticació, serà imprescindible que tinguem el teu telèfon mòbil, perquè serà a aquest dispositiu on enviarem qualsevol codi de validació d’operacions o transaccions que vulgues fer des de Ruralvía, com, per exemple, iniciar sessió en el teu compte de Ruralvía a partir del 14 de setembre.
Per això, tots els clients de Caixa Popular hauran de comprovar que tenen el seu telèfon mòbil informat i que, efectivament, és el número correcte.
- Si no has facilitat mai el número de telèfon mòbil, acosta’t a una oficina de Caixa Popular i informa del teu número de telèfon mòbil. Has de fer-ho abans del 14 de setembre per poder continuar operant en Ruralvía sense inconvenients.
- Si ja tenim el teu número de telèfon mòbil, és convenient que revises en el teu compte de Ruralvía que el número és correcte.
Pots comprovar la informació que tenim sobre tu seguint la ruta següent:
– caixapopular.es: Serveis > Dades Personals > Telèfon Mòbil.
– App mòbil: El meu perfil > Dades de Contacte.
Més informació, més control de les teues finances
En els pròxims mesos, Caixa Popular donarà la possibilitat als seus clients d’afegir comptes d’altres entitats en el seu compte de Ruralvía. D’aquesta manera, els clients tindran més facilitat per a gestionar les seues finances personals, ja que tindran a l’abast tota la informació en un mateix lloc.
Escrito el dc., 04/09/2019 - 08:00
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.