AL TEU COSTAT

Entrevistem la Cooperativa Grafimar

15 oct. 2021

 

Francisco Perales, soci i director de la Cooperativa Grafimar, respon a les nostres preguntes, per a la secció “Caixa Popular al teu Costat”, edició especial: Cooperatives.

 

Breu presentació de la cooperativa:


Grafimar Cooperativa Valenciana es va crear al setembre del 1994 al barri de Sant Marcel·lí de València, on vivien les persones sòcies fundadores. Per necessitats logístiques i d’espai, el 2002 es trasllada a una nau industrial situada en el polígon la Pasqualeta de Paiporta.

L’activitat de la cooperativa són les arts gràfiques.

En l’actualitat està formada per quatre socis, que estan en la cooperativa des que es va crear.

 

 

1. Què vos va dur a emprendre sota la fórmula del cooperativisme? Era la vostra primera opció?


Els socis i sòcies de Grafimar estàvem treballant en Seygral, formalment una SL, encara que el funcionament ja era assembleari. Quan es tanca aquesta empresa, sis persones decidim continuar amb l’activitat d’impremta, però ja fent coincidir la forma jurídica amb la nostra manera de gestionar l’empresa, valorant a més els avantatges fiscals i els suports institucionals que podríem rebre.

 

 

2. Amb quins valors associes el cooperativisme?


Amb els valors d’autogestió, democràcia real, ajuda mútua, responsabilitat, igualtat, autonomia, equitat, solidaritat i responsabilitat social.

 

 

3. Quin és, segons el teu punt de vista, el factor que marca la diferència entre una cooperativa i un altre tipus de forma jurídica per a emprendre?


Fonamentalment el model productiu, que està basat en les persones i allunyat de l’economia especulativa.

 

 

4. En Caixa Popular sempre parlem del valor social que aporten les cooperatives al teixit empresarial: creen ocupació de qualitat, són empreses democràtiques, socis treballadors que tenen autonomia… Creieu que aquest valor afegit arriben a conéixer-los els clients? Com ho feu per intentar donar a conéixer el vostre valor social?


Creiem que cada vegada hi ha un coneixement més gran per part dels clients i la població en general del cooperativisme i del valor social afegit que aporten les cooperatives, sobretot gràcies a la difusió i a l’exemple de les grans de referència, Caixa Popular, Consum…

Quan contactem amb nous clients, tant comercials com institucionals, els informem dels avantatges addicionals que la nostra forma de gestió els pot aportar.

 

 

5. Dona’ns tres motius pels quals recomanes la cooperativa als que vulguen emprendre.


- L’empresa és propietat de les persones que hi treballen.

- Permet un desenvolupament professional juntament amb altres persones, i genera una ocupació estable i de qualitat.

- La cooperativa té amb ajudes fiscals i institucionals.

 

 

6. Per a vosaltres, quin valor té ser cooperativa sòcia de Caixa Popular?


Formar part d’un projecte de banca diferent, ètica, basada en valors que compartim i que ens serveix de referència. També un de material, ja que la remuneració al capital social en interessos i retorns és actualment molt interessant.

 

 

7. Com a cooperativa, vos impliqueu socialment amb alguna causa del vostre entorn?


Col·laborem activament amb diferents col·lectius i entitats socials. Destaquem les que tenim amb les del barri de Sant Marcel·lí: Associació de Veïnes i Veïns, Unió Musical l’Horta i Càritas Parroquial.




[caption id="attachment_4883" align="alignleft" width="2048"] OLYMPUS DIGITAL CAMERA[/caption]

 

 

Escrito el dv., 15/10/2021 - 00:00

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.