Al teu costat

Quins perfils professionals busquen les empreses? En Caixa Popular te’n donem la clau

8 nov. 2019

Les empreses tenen una necessitat latent que els candidats a optar a un lloc de treball han de saber: busquen atraure i retindre el millor talent possible per a ser veritablement competitives. Però, a més, és molt important per a aquestes empreses retindre i fidelitzar aquest talent.

Un entorn tecnològic, estratègic i digital

Si hi ha alguna cosa que busquen les empreses en els perfils professionals que valoren, a més del talent, és que siguen persones estratègiques, perquè és una aptitud important a l’hora de desenvolupar les seues funcions.

Vivim en un entorn canviant en què sorgeixen tendències noves en relacions laborals i tipus de col·laboració. Per aquest motiu, juntament amb la transformació digital, els perfils professionals que busquen les empreses són multidisciplinaris, polivalents, amb capacitat analítica, crítica, creativa, que treballen buscant resultats i siguen capaços d’adaptar-se als canvis amb facilitat.

A més, les companyies requereixen experts en entorns digitals. Segons ha estimat la Comissió Europea, a Europa es demanaran més de 900.000 professionals digitals només l’any 2020.

 

La revolució 4.0 en el mercat laboral

El XIV informe Els + Buscats, elaborat per Spring Professional, la consultora de quadres intermedis i directius del Grup Adecco, ho deixa ben clar: els perfils més demanats per les empreses són els especialistes en informàtica en núvol (cloud computing), intel·ligència artificial, màrqueting digital, dades massives (big data) o seguretat de la informació.

I tot això, sense perdre de vista com avança el mercat de la intel·ligència artificial i la robòtica. És la revolució 4.0 que automatitzarà tasques repetitives i donarà lloc a noves necessitats. La consultora PwC explica que més de 3 de cada 10 faenes actuals a Espanya podrien ser automatitzades, fet que no implica que, alhora, es creen nous llocs de treball.

 

Perfils professionals més demanats el 2020 a Espanya

  • En telecomunicacions

Un dels perfils professionals més demanats serà el d’especialista en tecnologies informàtiques (cloud). Per a aquest perfil, es requereix una enginyeria tècnica o superior en Informàtica o Telecomunicacions i es busquen professionals amb una experiència mitjana d’uns 5 anys.

La protecció de dades i el desenvolupament de noves tecnologies també són àrees amb un increment important de professionals. El perfil més cotitzat, dins d’aquesta àrea, és el CISO (chief information security officer) o oficial de seguretat de la informació.

 

  • En banca i finances

Prenent com a referència l’estudi dut a terme per la consultora Michael Page, i les nostres pròpies necessitats com a entitat financera, els perfils més buscats tenen a veure amb administració, direcció financera, i controlador financer i de negoci.

A més, Spring Professional destaca l’analista en banca privada com el perfil més buscat i l’executiu en cap (managing director) en banca d’inversió, com el més cotitzat. Per a optar a aquests llocs de treball, habitualment, es requereix una llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, Economia o semblants, MBA i formació específica amb diferents certificacions.

Si t’interessa aquest sector, inclou la teua informació en la borsa de treball de Caixa Popular. Només cal que completes aquest formulari en línia per a processar la sol·licitud i que ens faces arribar el currículum a l’adreça de correu: talent@caixapopular.es.

 

  • En comercial

El gestor de grans comptes (key account manager) és el perfil més demanat, a escala nacional i internacional. Té com a funcions generar més del 70 % de la facturació en l’empresa. Les empreses aposten pel perfil del KAM (per les sigles en anglés) com una persona determinant per a desenvolupar el negoci.

D’altra banda, també hi ha el director d’exportació o area export manager, el perfil que s’encarrega de programar i controlar les accions comercials internacionals amb responsabilitat directa sobre les vendes.

 

  • En màrqueting

El perfil professional més demanat és el director de màrqueting digital (digital marketing manager). Aquesta persona s’encarrega de dissenyar, implantar i coordinar l’estratègia digital o de digitalització de l’empresa. El 2020 serà important, també, el paper de l’especialista en automatització de màrqueting (marketing automation). Les empreses tendeixen a buscar aquest tipus de professionals en universitats amb formació específica de màrqueting, publicitat o comunicació, encara que cada vegada és més valorat el fet de tindre formació en telecomunicacions, informàtica, estadística, matemàtiques…

Escrito el dv., 08/11/2019 - 08:00

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.