8 nov. 2019
Les empreses tenen una necessitat latent que els candidats a optar a un lloc de treball han de saber: busquen atraure i retindre el millor talent possible per a ser veritablement competitives. Però, a més, és molt important per a aquestes empreses retindre i fidelitzar aquest talent.
Un entorn tecnològic, estratègic i digital
Si hi ha alguna cosa que busquen les empreses en els perfils professionals que valoren, a més del talent, és que siguen persones estratègiques, perquè és una aptitud important a l’hora de desenvolupar les seues funcions.
Vivim en un entorn canviant en què sorgeixen tendències noves en relacions laborals i tipus de col·laboració. Per aquest motiu, juntament amb la transformació digital, els perfils professionals que busquen les empreses són multidisciplinaris, polivalents, amb capacitat analítica, crítica, creativa, que treballen buscant resultats i siguen capaços d’adaptar-se als canvis amb facilitat.
A més, les companyies requereixen experts en entorns digitals. Segons ha estimat la Comissió Europea, a Europa es demanaran més de 900.000 professionals digitals només l’any 2020.
La revolució 4.0 en el mercat laboral
El XIV informe Els + Buscats, elaborat per Spring Professional, la consultora de quadres intermedis i directius del Grup Adecco, ho deixa ben clar: els perfils més demanats per les empreses són els especialistes en informàtica en núvol (cloud computing), intel·ligència artificial, màrqueting digital, dades massives (big data) o seguretat de la informació.
I tot això, sense perdre de vista com avança el mercat de la intel·ligència artificial i la robòtica. És la revolució 4.0 que automatitzarà tasques repetitives i donarà lloc a noves necessitats. La consultora PwC explica que més de 3 de cada 10 faenes actuals a Espanya podrien ser automatitzades, fet que no implica que, alhora, es creen nous llocs de treball.
Perfils professionals més demanats el 2020 a Espanya
- En telecomunicacions
Un dels perfils professionals més demanats serà el d’especialista en tecnologies informàtiques (cloud). Per a aquest perfil, es requereix una enginyeria tècnica o superior en Informàtica o Telecomunicacions i es busquen professionals amb una experiència mitjana d’uns 5 anys.
La protecció de dades i el desenvolupament de noves tecnologies també són àrees amb un increment important de professionals. El perfil més cotitzat, dins d’aquesta àrea, és el CISO (chief information security officer) o oficial de seguretat de la informació.
- En banca i finances
Prenent com a referència l’estudi dut a terme per la consultora Michael Page, i les nostres pròpies necessitats com a entitat financera, els perfils més buscats tenen a veure amb administració, direcció financera, i controlador financer i de negoci.
A més, Spring Professional destaca l’analista en banca privada com el perfil més buscat i l’executiu en cap (managing director) en banca d’inversió, com el més cotitzat. Per a optar a aquests llocs de treball, habitualment, es requereix una llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, Economia o semblants, MBA i formació específica amb diferents certificacions.
Si t’interessa aquest sector, inclou la teua informació en la borsa de treball de Caixa Popular. Només cal que completes aquest formulari en línia per a processar la sol·licitud i que ens faces arribar el currículum a l’adreça de correu: talent@caixapopular.es.
- En comercial
El gestor de grans comptes (key account manager) és el perfil més demanat, a escala nacional i internacional. Té com a funcions generar més del 70 % de la facturació en l’empresa. Les empreses aposten pel perfil del KAM (per les sigles en anglés) com una persona determinant per a desenvolupar el negoci.
D’altra banda, també hi ha el director d’exportació o area export manager, el perfil que s’encarrega de programar i controlar les accions comercials internacionals amb responsabilitat directa sobre les vendes.
- En màrqueting
El perfil professional més demanat és el director de màrqueting digital (digital marketing manager). Aquesta persona s’encarrega de dissenyar, implantar i coordinar l’estratègia digital o de digitalització de l’empresa. El 2020 serà important, també, el paper de l’especialista en automatització de màrqueting (marketing automation). Les empreses tendeixen a buscar aquest tipus de professionals en universitats amb formació específica de màrqueting, publicitat o comunicació, encara que cada vegada és més valorat el fet de tindre formació en telecomunicacions, informàtica, estadística, matemàtiques…
Escrito el dv., 08/11/2019 - 08:00
Compartir este post
Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer
La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau.
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.
El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries.
La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança.

Què significa i quina és la funció del SEPA?
El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres.
La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.