Entrevista al Departament de Talent de Caixa Popular

2021-07-22T16:37:34+02:00 22 de juliol de 2021|Al teu costat|

Com ja sabeu, en la secció “Al teu costat” vos anem presentant periòdicament els nostres companys i companyes, tant d’oficines com persones que treballen en Serveis Centrals.

Hui és el torn d’un departament sense el qual la qualitat humana i professional del col·lectiu de treball de Caixa Popular no seria la mateixa. Vos presentem a Carla, Laura i María Jesús. Elles formen el Departament de Talent, dins de l’Àrea de Persones de Caixa Popular.

Elles mateixes es presenten:

Hola! Soc Carla, tinc 24 anys i soc de València. El 2018 vaig acabar els estudis en el grau d’RL i RH en l’U.V. El 2019 va sorgir l’oportunitat de poder incorporar-me a Caixa Popular. En aquell moment jo estava treballant, però em vaig informar sobre Caixa Popular, la seua missió, els valors, m’hi vaig sentir totalment identificada i vaig decidir apostar i incorporar-me a l’entitat. I la veritat és que no em vaig equivocar; des del primer moment ha sigut un aprenentatge continu, he conegut persones meravelloses, he viscut i he practicat els valors de l’entitat i m’he enamorat del projecte.

Gràcies a aquesta aposta, l’entitat ha depositat la seua confiança en mi i, actualment, soc aspirant a sòcia de treball.

En l’àmbit personal, m’encanten els animals, llegir, passar temps amb els meus, l’esport (principalment, una de les meues passions és l’equitació).

Hola soc Laura, soc llicenciada en psicologia amb màster en recursos humans per la Universitat de València. La meua primera experiència professional va ser en el Departament d’RH en el sector de construcció d’obra civil; després de dos anys en l’entitat, vaig entrar a treballar com a consultora en una consultora d’RH, i em vaig especialitzar en la selecció de comandaments intermedis i directius, formació en habilitats i projectes de consultoria, on vaig estar 7 anys, fins que em vaig incorporar fa poc més de 4 anys en l’Àrea de Persones de Caixa Popular, Departament de Talent.

El meu temps el dedique a gaudir i compartir moments amb la família i els amics, especialment amb el meu xiquet Luca, desconnectar prop de la mar, viatjar i conéixer noves cultures, escoltar música de tota mena, ballar i cantar (en la intimitat).

Hola! Soc M. Jesús Figuerola, visc a Benaguasil, encara que soc de Cocentaina (el Comtat), una localitat increïble que convide a tots a conéixer…

Soc psicòloga especialitzada a l’àmbit de la formació, màster en direcció d’RH i coach executiu. Els meus inicis professionals començaren amb la docència i la col·laboració amb diferents entitats socials, vaig treballar en el Dept. d’RH d’una empresa del sector del metall i vaig passar després a ser cap d’RH en una empresa del sector tèxtil. Des de l’any 2003 he dut la responsabilitat de la formació, la selecció i el desenvolupament del talent en Caixa Popular, un repte apassionant i exigent.

Em declare una viatgera empedreïda, una amant de la música en totes els seus vessants, el cinema i la lectura són altres de les meues aficions. La implicació social es un dels motors de la meua vida, formar part del canvi per millorar les condicions de vida de les persones que ho necessiten per contribuir a un mon més just i solidari, és un dels aspectes importants per a mi, al qual dedique una part del temps, tant coordinant les diferents accions socials que impulsem des del grup de Cooperació de Caixa Popular  com en altres entitats socials en què participe.

  1. Com definiríeu breument la vostra faena en el vostre departament amb vista a un client que no coneix la vostra tasca?

Comença a parlar Carla i diu: “En el Departament de Talent treballem per i per a les persones, és una cosa vocacional, ens encanta el tracte pròxim, facilitar, donar eines, escoltar, va en el nostre ADN ajudar els altres a ser cada dia més bons professionals i persones. La nostra missió com a departament és garantir que l’entitat tinga cobertes les necessitats de capital humà amb professionals preparats i alineats amb els nostres valors, per afrontar els reptes, actuals i futurs, que el sector i l’entorn demanen, seleccionant, desenvolupant i avaluant les persones, per contribuir al seu creixement i a l’assoliment dels objectius estratègics de l’organització”.

M.Jesús, per la seua part, comenta: “Tenim la sort de poder dedicar-nos a allò que més ens motiva, un gran repte com és identificar, atraure i desenvolupar el talent dins de la nostra organització.

Ens encarreguem de cobrir les necessitats de capital humà més adequat i alineat amb els nostres valors, posar a disposició la formació més completa a fi de desenvolupar les carreres professionals, i crear els entorns de desenvolupament perquè puguen créixer en l’organització”.

Laura tanca dient que la seua faena consisteix a garantir que l’entitat tinga cobertes les necessitats de capital humà amb professionals preparats i alineats amb els nostres valors, per afrontar els reptes, actuals i futurs, que el sector i l’entorn demanen, seleccionant, desenvolupant i avaluant les persones, per contribuir al seu creixement i a l’assoliment dels objectius estratègics de l’organització.

 

 

  1. Què creieu que valoren més els clients de la vostra faena?

MJesús diu: “La qualitat personal i professional dels companys que formen part de Caixa Popular, la proximitat i el tracte directe i de qualitat que ofereixen. Ser capaços de donar resposta efectiva a les seues necessitats, Contribuir que estiguen preparats i entre tots puguem aportar per aconseguir un model centrat en les persones que siga sostenible i autèntic. I també perquè… som molt bona gent!”.

Continua Carla: “Considere que el que es valora més de la nostra faena és la proximitat que tenim, l’honestedat, l’escolta activa, la personalització i l’empatia. La nostra tasca és sempre facilitar, a més de col·laborar en la implementació del model de l’ecosistema de la felicitat de Caixa Popular per contribuir al creixement de la felicitat de les persones del col·lectiu de treball”.

“A més crec que es valora molt també l’entorn familiar en què treballem; el gran equip que hem format, basat en la confiança, és una cosa que es transmet”, afig Carla.

“L’equip humà que forma part de Caixa Popular, un equip compromés amb els valors de Caixa, la contribució a la societat valenciana i la qualitat del Servei 5 Estreles”, conclou Laura.

 

  1. Quin tipus de servei i assessorament pot esperar un client en Caixa Popular?

“Un servei dirigit a conéixer tots i cadascun dels nostres clients i clients potencials, a escoltar i ajudar-los a identificar les seues necessitats i donar-los la millor solució, sempre pensant en els guanys del client i de l’entitat conjuntament”, diu Laura.

“Un client en Caixa Popular tindrà un Servei 5 Estreles, de qualitat, especialitzat i àgil. Un servei diferenciador que impacta positivament en la societat.

El nostre model d’organització líquida està permetent que cada vegada siguem més bons professionals i que puguem estar millorant contínuament en el servei cap als nostres clients.

Des del Departament de Talent treballem tot un desenvolupament en aquest aspecte dins del pla de formació anual per al col·lectiu; d’aquesta manera, els nostres companys estan sempre actualitzats i preparats per a donar el millor servei”, ens explica Carla.

M.Jesús pensa que un client en Caixa Popular pot esperar un tracte de persona a persona, professionalitat i coherència en una banca de proximitat centrada en valors cooperatius que marquen la nostra manera de ser.

 

  1. Què valores més de ser soci i treballador d’una empresa com Caixa Popular?

Comença M. Jesús responent: “Tindre l’oportunitat que els meus valors personals coincidisquen completament. Desenvolupar-te en un model cooperatiu que et fa créixer i et genera moltes possibilitats d’aprendre cada dia i millorar en tots els àmbits. Formar part d’un gran equip, treballar amb grandíssims professionals i, sobretot, grans persones, en un model que aposta per la implicació social i el desenvolupament de l’entorn en tots els àmbits, en què et demostra dia a dia quin és el significat real i pràctic de la cooperació en tots els seus àmbits”.

“La veritat és que poder formar part de Caixa Popular em genera, en primer lloc, orgull i satisfacció personal i professional per nombroses raons: formar part activa d’un projecte comú en constant creixement i evolució, en què cada persona és important; que cuida els clients i se’n preocupa; que contribueix a la societat a través de diferents accions de caràcter social, cultural, econòmic…; que es preocupa per la professionalització i el reciclatge del seu personal per donar sempre el millor servei als clients; que promou l’ocupabilitat i genera oportunitats professionals, etc.”, diu Laura.

Per la seua part, Carla diu: “Una de les coses que valore més és la implicació de totes les persones del col·lectiu i el compromís amb el projecte, els clients i els companys. A més del treball en equip, les oportunitats de creixement, de desenvolupar-te i aprendre contínuament. Així com poder participar en les jornades de reflexió estratègica, en les assegudes creatives enfocades al desenvolupament de la innovació i en les diferents propostes de voluntariat que tenim en l’entitat.

En Caixa Popular no importa la responsabilitat o el temps que estigues en l’entitat, tots som importants i tots podem ser partícips. Ací no cal forçar res, tot flueix i gaudim del que fem, i és el missatge que volem fer arribar a tota la societat valenciana com a capdavanters del nostre model de cooperativa”.

 

  1. Què destacaries de l’entorn de treball en què et mous?

L’entorn de treball en Serveis Centrals es caracteritza per ser un espai compartit, dinàmic i versàtil, on estem les àrees i els departaments que donem suport a la xarxa d’oficines. A més, és un espai obert als nostres clients, associacions, etc., respon Laura.

Carla diu: “La igualtat en l’entitat com un dels puntals fonamentals, així com la transparència i l’honestedat. I, sens dubte, destaque l’ànima social de cadascuna de les persones que formen part del col·lectiu de treball, com vivim els valors i la gran vocació que tenim cap als nostres clients.

Així com la gran implicació amb el nostre territori i l’orgull de ser una entitat valenciana. Ens impliquem cent per cent en el teixit social i econòmic de la Comunitat Valenciana.

Finalment, cal destacar la professionalitat de tots i cadascun dels meus companys que dia a dia estan en primera fila amb els nostres clients, transmetent-los que no hi ha res impossible, sempre hi ha una solució i que junts la trobaran”.

María Jesús també destaca la professionalitat i el treball en equip, principalment. “El dinamisme i saber que comptes amb un gran equip en què la confiança i treballar en un projecte en comú ens fa créixer a l’equip humà que en formem part i poder revertir-ho de manera directa al nostre entorn”, conclou.

 

 

Companyes, moltes gràcies per les vostres respostes i per donar-vos a conéixer d’una manera tan pròxima als nostres clients i lectors.

Si t’ha agradat l’entrevista, pots llegir-ne més en aquesta secció, “Al teu costat”.

 

 

 

Deixeu un comentari

X