6 des. 2021
A l’hora de comprar-te la roba o els productes d’electrònica, sols anar a una botiga local o prefereixes encarregar-ho en un comerç electrònic? La pandèmia ha accelerat la tendència a la digitalització dels consumidors, que cada vegada compren més per Internet, fins al punt que ha obligat a fer canvis en les normes de l’IVA per aconseguir una regulació adequada per als comerços electrònics europeus.
Les noves normes de l’IVA van entrar en vigor l’1 de juliol, mitjançant el Reial decret llei 07/2021, 27 abril. L’objectiu del Govern espanyol era ajustar-se a les directrius legals de la Unió Europea en la prevenció del blanqueig de capitals, la defensa del consumidor, les telecomunicacions, mesures relacionades amb la tributació i la reparació de danys a l’entorn i fins i tot el desplaçament de treballadors que proveeixen serveis transnacionals.
Quan comprem en Internet és molt important saber totes les condicions que envolten les vendes dels productes, així que t’explicarem en què consisteix el nou IVA perquè pugues organitzar-te i tingues un gran nivell d’estalvi buscant les ofertes dels teus productes amb total seguretat.
L’IVA en línia s’actualitza: ara segueix un model únic en la destinació
L’IVA o impost sobre el valor afegit és un impost que coneixes bé, perquè grava els productes i serveis que es produeixen dins i fora del territori nacional. És un impost indirecte, cosa que significa que no recau sobre la renda dels consumidors (com sí que ho fa l’IRPF), sinó que es recapta en el mateix moment en què s’esdevé la transacció.
A partir d’ara, el sistema de tributació en l’origen dona pas al model de tributació en la destinació, cosa que significa que es constitueix un nou model legal que hauran de seguir els estats membres o els comerços electrònics de la UE. En definitiva, ja no seran els consumidors els que duguen a terme el pagament de l’impost, sinó que seran els països els que s’encarreguen de recaptar l’IVA que pagaran els seus consumidors nacionals en el moment d’adquirir els béns o serveis.
En el moment de fer els canvis legals i establir els sistemes de finestreta única, es tindran en compte normatives com el règim de subjecció a l’IVA de productes prestats per via electrònica; l’extensió dels sistemes de finestreta única vigents i la reforma del règim comunitari de vendes a distància. L’objectiu és centralitzar els IVA de les vendes comunitàries en un únic document, evitant que siga cada país el que faça la declaració individual i optimitzant el procés amb vista al futur.
El pas següent per als comerços electrònics i els seus consumidors: els avantatges jurídics
Els afectats per les modificacions seran les empreses que venguen per internet, així com les plataformes en línia, els serveis de missatgeria, les autoritats duaneres i fiscals dels estats membres i els consumidors del nostre continent. Això sí, afectarà per igual les empreses que es localitzen en països de la UE i les que estan situades en altres països.
Amb aquest canvi d’IVA, ara serà l’empresari del comerç electrònic el que faça el tribut en el cas que es donen dos supòsits, o bé que aquest facilite la venda en línia de béns que haja importat fora de la UE (amb un valor inferior als 150 euros) o bé que aquest autoritze la venda de béns d’un proveïdor que no estiga establit dins de l’espai comunitari.
En últim lloc, la tributació de l’IVA serà molt més fàcil per als comerços electrònics, perquè podran concentrar en un únic model els impostos que generen les compres dels seus clients, perquè l’organisme públic corresponent puga registrar-lo de manera virtual quan vulga. El gran avantatge d’aquest sistema és que les empreses europees tindran avantatges competitius ideals davant de les companyies estrangeres que presten els seus mateixos serveis o venen els seus mateixos productes, cosa que els permetrà abaratir els costos i promoure noves ofertes per als seus clients. Els consumidors, en suma, podran aprofitar les ofertes i els descomptes que estan per vindre per planificar les seues compres i aconseguir el millor nivell d’estalvi comprant per Internet.
Escrito el dl., 06/12/2021 - 00:00
Compartir este post
Artículos relacionados

‘Machine learning’: què és i com funciona aquesta innovadora tecnologia?
La presencia de la tecnología en nuestras vidas ha aumentado significativamente debido a la pandemia de COVID-19, y su impacto en nuestras acciones cotidianas tiene más influencia de lo que imaginamos. Una de las tecnologías que ha contribuido a ello, es el machine learning. En este artículo, explicaremos para qué sirve esta tecnología y por qué se ha vuelto tan omnipresente en nuestra rutina diaria.

Descobreix amb Caixa Popular els vectors d'atac més utilitzats pels ciberdelinqüents.
Saps en què consisteixen els vectors d’atac? En ciberseguretat, aquests mitjans permeten als ciberdelinqüents fer atacs a un sistema i prendre el control total o parcial de l’equip, amb la finalitat de tindre certs beneficis econòmics o d’una altra índole. Des de Caixa Popular t’expliquem tot el que has de saber sobre aquests mètodes.
Encara que el terme “vectors d’atac” s’utilitza habitualment en l’àmbit de la informàtica, l’origen es remunta a l’àmbit militar. En aquest sentit, fa referència a les bretxes o febleses de seguretat en les defenses de l’enemic, que poden ser aprofitades per a fer un atac determinat.

Descobreix com fer-te client de Caixa Popular en 4 passos senzills
Fer-te client de Caixa Popular és més fàcil del que penses. Ara pots fer-ho des del mòbil quan i on vulgues. En aquesta infografia t’expliquem els quatre passos que has de seguir per aconseguir-ho. No t’ho perdes!
Vols fer-te client de la nostra entitat? En Caixa Popular volem facilitar-te la tasca perquè no perdes un minut de més en aquest procés, per això a continuació et mostrarem com fer-te’n client d’una manera fàcil i ràpida.