AL TEU COSTAT

La Comunitat Valenciana manté el teletreball després de la pandèmia

8 des. 2021

A mesura que les eines digitals milloraven i Internet s’expandia per tots els racons d’Espanya, vam començar a plantejar-nos el teletreball com una opció real. No obstant això, no va ser fins a l’esclat de la crisi de coronavirus que les empreses van començar a integrar aquest model amb velocitat rècord. Tots els llocs no essencials, els que no requerien presencialitat, es van adaptar per al treball a distància i tot just en 2 anys vam passar d’un 4,3% a un 16,2% de població activa teletreballant. Les dades de l’INE exposen l’evolució d’aquesta xifra per mesos i per comunitat autònoma, de manera que podem analitzar l’acolliment del teletreball en cada zona d’Espanya.

No obstant això, certs sectors professionals no van poder canviar-se al model a distància ni tan sols durant les primeres onades. Ens referim els sectors agrícola, ramader, pesquer, forestal, militar, de restauració…

Una vegada es van alçar les restriccions d’aforament i mobilitat, les empreses es van plantejar un dilema: mantindre el teletreball, tornar als llocs de treball presencials o triar un model híbrid? No totes les comunitats autònomes han respost de la mateixa manera, com podem comprovar en la infografia. Madrid i Catalunya presenten un gran percentatge de companyies que permeten el treball remot, mentre que Extremadura i Navarra s’hi mostren més poc inclinades. La Comunitat Valenciana en concret acull el teletreball amb entusiasme.

Escrito el dc., 08/12/2021 - 00:00

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.