AL TEU COSTAT

Davant el ciberassetjament, tolerància zero

7 des. 2021

El ciberassetjament és un problema que afecta milers de joves en el món. Els problemes que sorgeixen de manera presencial s’expandeixen a Internet i les persones són agredides en entorns digitals. A Espanya, segons l’estudi (In)seguras online: experiencias de niñas, adolescentes y jóvenes en torno al acoso online, quasi 9 de cada 10 menors a Espanya han sigut agredits a través d’Instagram, WhatsApp o Facebook.

A Espanya són pitjors les xifres de ciberassetjament, tal com revela l’estudi elaborat per l’ONG Plan International, on es pot veure que en el món 6 de cada 10 adolescents confessen haver sigut víctimes de ciberassetjadors, mentre que a Espanya aquesta xifra ascendeix al 88% dels joves.

 

Comunicació i prevenció, les armes més efectives contra el ciberassetjament

Els pares i tutors de joves han de ser conscients d’aquesta realitat. Les eines per a parar i afrontar una situació de ciberassetjament és la prevenció i la comunicació, perquè la víctima trobe la manera d’exposar el problema i puga sentir-se millor.

Arran de la pandèmia pel COVID-19, s’ha incrementat l’ús d’Internet i de dispositius mòbils. Com a conseqüència, també ha crescut el nombre d’assetjaments a través de l’entorn digital a persones que s’arriben a sentir soles i desprotegides. Per lluitar contra el ciberassetjament, des de la Fundación de Ayuda a Niños y Adolescentes en Riesgo (ANAR) ens proposen eines i pautes per a previndre i posar fi al ciberassetjament.

 

1. Parla sobre el ciberassetjament amb naturalitat

Tal com expliquen des d’ANAR, és vital que els adults tracten el ciberassetjament en entorns privats amb els xiquets i els adolescents per explicar-los què és, en què consisteix i quines poden ser les conseqüències per a les víctimes i per als assetjadors.

 

2. Construeix una relació de confiança

La teua figura com a adult, com a tutor, pare, mare o professor és decisiva perquè ells confien en tu. Podran trobar en la teua autoritat i el teu consol les qualitats necessàries per a explicar-te el problema i esperar que pugues oferir-los una solució.

 

3. Bloqueja i configura la privacitat

Serà molt útil ensenyar el menor a bloquejar contactes i telèfons, perquè no hagen de continuar rebent missatges indesitjats. Un altre punt molt important, i més encara tenint en compte l’expansió de les xarxes socials, és la configuració de la privacitat. Ajuda’ls a identificar quines dades estan exhibint, i explica’ls com canviar la privacitat per compartir les seues dades i el contingut només amb les persones que ells decidisquen.

A més, explica’ls que no s’ha de confiar en els números ocults, i que la millor manera d’actuar davant qualsevol telefonada amb número ocult és no respondre-hi. De la mateixa manera, treballa amb ells la desconfiança cap a les persones desconegudes que intenten contactar amb ells a través d’Internet.

 

4. Alimenta la seua seguretat davant la tecnologia

És convenient que ells se senten segurs mentre utilitzen la tecnologia, i han de ser conscients que poden recórrer a tu davant qualsevol problema o sospita d’algun succés estrany.

 

5. Limita l’ús de la tecnologia

L’assetjament no es limita a l’entorn digital i ells han de saber que tu estàs disponible per ajudar-los a lluitar contra qualsevol obstacle en la vida, siga en persona o en Internet. Per això es recomana planificar activitats en família i fixar unes hores d’ús de dispositius o ordinadors.

 

6. Explota el control parental

Tindràs disponibles diferents programaris de control parental perquè et resulte més senzill controlar l’activitat dels menors a càrrec teu. No amagues l’ús d’aquests sistemes de control als joves, explica’ls el motiu del seu ús i que són eines útils per a ajudar-los a gaudir d’una experiència tranquil·la i per a allunyar persones amb males intencions. A més, gràcies a aquests programaris pots configurar filtres perquè no arriben a rebre missatges o continguts inapropiats.

Però, per damunt de tot, allò més efectiu serà passar temps amb ells, perquè arriben a sentir la confiança necessària per a demanar ajuda a temps.

Escrito el dt., 07/12/2021 - 11:29

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.