Els teus diners

Franquícies i coronavirus: quins avantatges ofereixen als autònoms i empresaris?

20 nov. 2020

La pandèmia pel COVID-19 ha provocat que molts emprenedors, autònoms i empreses busquen opcions de negoci eficaces. En aquest sentit, la idea de muntar una franquícia és interessant pels beneficis que suposa.

El model de negoci d’una franquícia estableix una relació contractual basada en uns diners d’entrada entre un franquiciat i un franquiciador.

  • El franquiciat aporta el capital i adquireix dret a l’explotació de tota l’activitat del negoci que compta amb una marca ja creada i una confiança guanyada del públic.
  • El franquiciador està compromés a ajudar amb prestacions comercials i tècniques adequades.

Els avantatges per al franquiciat, ara en moments de COVID-19, són principalment els següents:

  1. El franquiciat es beneficia de l’empara d’una infraestructura aliena i costos baixos per a l’entrada.
  2. Compta ja amb accés a totes les capacitats tècniques de la marca, a la tecnologia i a l’experiència de l’empresa.
  3. Els símptomes de control i les despeses per al personal són menors.
  4. Rebrà formació contínua.
  5. Comptarà amb assistència tècnica personalitzada per a resoldre els seus problemes.
  6. Accés més fàcil a finançament gràcies a ser part d’una marca amb un reconeixement ja creat.
  7. Es redueix el risc habitual en l’inici d’un negoci.
  8. Comptarà amb la garantia d’una plataforma comercial preparada per a vendre.
  9. Ara com ara, a causa del coronavirus i totes les seues conseqüències comercials, el franquiciat compta amb la capacitat de negociar les prestacions contractuals davant la nova situació.

 

Quina és la realitat de les franquícies a València?

A Espanya, segons l’informe La franquícia a Espanya de l’Associació Espanyola de Franquiciadors (AEF), hi ha 1.381 marques que integren el sistema de franquícies a escala nacional. Si ens fixem en la Comunitat Valenciana, descobrim que és la tercera en nombre de franquícies, per darrere de Madrid i Barcelona.

Tal com assenyala les dades de l’AEF, el 2019 a la Comunitat Valenciana operaven 177 ensenyes operatives o marques, més de 6.600 locals oberts al públic i prop de 19.750 llocs de treball directes.

A més, entre les dades de l’informe que hem d’analitzar, es detalla quins són els sectors més beneficiosos en termes de facturació; entre les franquícies operatives a Espanya són les marques del sector alimentació i hostaleria, on trobem restaurants, hotels i menjar ràpid. En canvi, si ens fixem en les marques que més nombre d’establiments tenen operatius, a més d’alimentació, s’hi posicionen altres sectors com ara agències de viatges o bellesa i estètica.

 

Què has de fer per obrir la teua pròpia franquícia?

Després d’haver analitzat la informació comentada, els passos que cal seguir són els següents:

  1. Fer un estudi de mercat que tinga en compte variables com el lloc o el temps d’assoliment d’objectius.
  2. També cal adequar el local als requeriments de la marca.
  3. Formar-se gràcies a l’oferta formativa que t’oferirà la marca, i complementar-ho amb altres alternatives alienes que pots buscar per lliure també.
  4. Contractar personal adequat.

A més, en el moment del finançament, en Caixa Popular tens un suport segur. Des de la nostra entitat treballem per facilitar l’emprenedoria i el creixement del teixit empresarial a la Comunitat Valenciana. Si ja n’eres client, pots rebre assessorament especialitzat i t’explicarem totes les opcions de finançament a curt i llarg termini, així com avals, garanties o línies d’inversió que podrien ser del teu interés.

Si no n’eres client, acosta’t a qualsevol de les nostres oficines o sol·licita informació des del nostre formulari de contacte en el web. Explica’ns els teus plans de negoci i t’ajudarem a fer-te client de Caixa Popular i et facilitarem tota la informació necessària per a aconseguir el finançament per a la teua franquícia.

 

Escrito el dv., 20/11/2020 - 09:00

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.