Els teus diners

Mercats web (marketplaces), una alternativa per a amplificar les oportunitats del teu negoci

23 nov. 2020

Els mercats web o marketplaces són similars als centres comercials, però des del món digital. En definitiva, són plataformes que posen en contacte nombroses i molt diferents ofertes amb una demanda heterogènia. Amazon o Deliveroo són dos exemples de mercats web amb èxit a Espanya i a escala mundial.

Gràcies a aquests models de negoci, nombrosos comerços, emprenedors i autònoms han trobat una via de comercialització plena d’oportunitats.

 

Quin tipus de mercats web hi ha hui dia

Un mercat web es pot considerar com un intermediari entre venedor i comprador, que ofereix un espai digital atractiu per a tots dos. La principal manera de diferenciar uns mercats web d’altres és per la tipologia dels productes que ajuden a comercialitzar:

  1. Generalistes: s’hi comercialitzen tota mena de productes i serveis.
  2. Verticals o de nínxol: es comercialitzen productes i serveis d’un sector determinat.

 

Ara veurem quina tipologia de mercats web podem trobar hui dia:

 

  • A demanda

Uber o Deliveroo són dos mercats web a demanda. El seu èxit es basa a oferir una solució a la necessitat manifestada per un client, en el mateix moment en què ho posa de manifest. Per fer-ho, el mercat web haurà d’estar compost per una xarxa de proveïdors suficient per a donar cobertura a la demanda. Aquest tipus de mercat web és el més utilitzat en el sector serveis d’Espanya.

 

  • Gestionat

Amazon i Rakuten són dos mercats web gestionats. El seu model es basa a oferir als venedors una plataforma on oferir els seus productes o serveis, i a facilitar el procés de venda, logística i distribució. És el tipus de mercat web més habitual a Espanya.

 

  • Community-driven o comunitaris

Etsy és un exemple d’aquesta mena de mercat web community-driven, més explotat per venedors més menuts, artistes i productors artesans… Encara que el seu model és molt similar al gestionat, la gran diferència d’aquesta mena de mercats digitals és la comunitat creada entre els membres. Els mateixos venedors s’encarreguen de tot el procés de la venda, de la logística i la distribució, i la seua atenció al client es reconeix més personal.

 

Coneix els avantatges com a venedor dins dels mercats web

Afegir el teu negoci en un mercat web pot oferir-te els avantatges següents:

 

  • Multiplicar les teues opcions de vendes

Els mercats web tenen un nombre de possibles clients elevat, que poden arribar a conéixer la teua oferta comercial dins d’aquesta plataforma digital des de qualsevol punt geogràfic, i en qualsevol moment. Hui dia el consumidor és més intel·ligent que fa anys i, abans d’acabar una compra, fa cerques, localitza ofertes i comprova les valoracions d’altres clients. Per aquest motiu, ser una de les opcions oferides dins del mercat web multiplicarà les teues opcions de vendes.

 

  • Els consumidors confien en el mercat web

La imatge dels consumidors sobre els mercats web és que són empreses segures on poder fer compres digitals i que, davant problemes, sempre podran recórrer al seu servei d’atenció al client i recuperar els diners amb més facilitat. Aquesta tranquil·litat i la bona resposta oferida, en general, pels mercats web han provocat que els usuaris hi confien i, per consegüent, també en les marques que es comercialitzen a través de les seues plataformes.

 

  • Impulsa el posicionament digital de la teua marca

Quantes vegades has fet una cerca en Google sobre algun producte i les primeres respostes són d’un mercat web com Amazon? Ja fa temps que els cercadors indexen els productes que comercialitzen els mercats web com a contingut d’interés per a l’usuari, i gràcies al seu trànsit elevat i la resposta positiva dels lectors, els continguts dels mercats web cada dia estan més ben posicionats. Hi ha empreses que saben que, com que tenen els seus productes en algun mercat web, poden treballar el SEO (optimització natural) del seu web comercial amb una mica més de tranquil·litat.

 

  • Troba facilitats molt còmodes

Els mercats web es caracteritzen per oferir nombroses facilitats als comerciants, des d’un punt de vista logístic, com per a l’emmagatzematge dels productes, l’enviament a diferents àrees geogràfiques, una resposta ràpida davant problemes o necessitats del comerç, gestió i manteniment de la mateixa plataforma… En definitiva, el comerç només ha de preocupar-se de vendre.

 

Descobreix els inconvenients per a venedors en els mercats web

És una realitat que tot model de negoci té avantatges i inconvenients. En èpoques d’incertesa, com la que estem vivint ara amb la COVID-19, analitzar al detall tota la informació i també els seus possibles desavantatges per al teu negoci és més rellevant encara.

 

  • Redueix els teus marges de beneficis

Per a oferir els teus productes i serveis en un mercat web, caldrà que pagues una quota mensual i, també, és habitual que el mercat web es reserve una comissió per cada venda que faces en la seua plataforma. Això reduirà el marge de venda dels teus productes.

 

  • Les vendes no seran als teus clients

En realitat, els clients són del mercat web i no del teu negoci, encara que hagen triat el teu producte o servei per a comprar. Això es traduirà en el fet que la base de dades del teu negoci no anirà alimentant-se amb aquests nous consumidors. Per poder saber més coses sobre ells i treballar la seua fidelització, caldrà pensar estratègies per a atraure’ls al teu web comercial o a la teua botiga física.

 

  • Més esforç per a diferenciar-te d’altres

L’èxit dels mercats web és, precisament, acollir un nombre elevat d’ofertes per als consumidors. Això provoca que hauràs de treballar més detalladament les característiques i les ofertes sobre els teus productes per aconseguir diferenciar-te dels teus competidors.

 

  • Es multiplica la competència

Ara en els mercats web és com si el teu negoci i tota la teua competència estigueren en el mateix carrer comercial de la ciutat, els uns al costat dels altres, i sense poder triar un local més ben posicionat que un altre. En els mercats web tots teniu el mateix espai, i al principi et resultarà més complicat figurar com a primers resultats en les cerques dels consumidors dins de la plataforma. Al final, hauràs d’anar guanyant nombre de vendes fetes des del mercat web, valoracions positives, i a poc a poc aniràs guanyant visibilitat.

 

Com veuràs, els mercats web són alternatives per a comercialitzar els teus productes i serveis en plataformes digitals amb grans volums de clients potencials. Ara és el moment que analitzes les dades, la informació que t’hem facilitat, abans de prendre una decisió.

 

Escrito el dl., 23/11/2020 - 09:00

Compartir este post

Artículos relacionados

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La teua privacitat biomètrica: garantida en l’àmbit financer

La tecnologia biomètrica s’empra amb l’objectiu de resguardar la identitat dels clients i evitar qualsevol intent d’usurpació d’identitat o frau. 
El sector financer ha vist un augment en l’ús de dades biomètriques com a mesura de protecció d’identitat i prevenció de dades. Característiques úniques com les empremtes dactilars, el reconeixement facial o la veu s’utilitzen per a identificar i autenticar a cada individu de manera segura. Per aquesta raó, les entitats financeres han implementat aquest tipus de tecnologia amb la finalitat de salvaguardar les dades dels seus clients i previndre casos de suplantació d’identitat i frau. 
 

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

Descobreix la manera protegir les teues targetes bancàries del carding.

El carding és una activitat delictiva en ascens que implica l’adquisició i l’ús il·lícit de targetes bancàries. 


La preocupació pel frau amb targetes bancàries, particularment el carding, va en augment en l’entorn digital. Per a protegir-se d’aquesta amenaça, és essencial seguir directrius de seguretat i utilitzar les mesures aconsellades per Caixa Popular. Juntament amb això, també és important estar al dia de les últimes tendències en carding i les estratègies de prevenció mitjançant recursos en línia de confiança. 
 

Què significa i quina és la funció del SEPA?

Què significa i quina és la funció del SEPA?

El SEPA simplifica les operacions i les transferències internacionals en euros, eliminant obstacles i disminuint les despeses tant per als usuaris com per a les institucions financeres. 


La sigla SEPA significa Àrea Única de Pagaments en Euros en valencià i fa referència a una iniciativa impulsada per les autoritats i les institucions financeres de la Unió Europea. El seu propòsit principal és unificar i simplificar els pagaments en euros als països membres de la zona euro, així com en alguns països no pertanyents a la UE que han optat per adoptar aquest estàndard.