Entorn digital

Notificacions i biometria per evitar caure en un ciberatac en el teu Ruralvía

7 jul. 2022

Està clar que Internet ha propiciat una millora de la nostra qualitat de vida, ja que ens facilita molts processos i tràmits que fa anys eren més tediosos i complicats. De totes maneres, hem de tindre una certa precaució, sobretot abans de registrar les nostres dades personals en portals en línia i webs, ja que podem acabar sent víctimes de ciberdelictes. 

D’acord amb l’últim informe emés per l’Observatori Espanyol de Delictes Informàtics (OEDI) el 2018 es van cometre ni més ni menys que la barbaritat de 110.613 delictes informàtics. Encara que patir una estafa bancària no és molt habitual, sí que és recomanable saber com podem previndre-ho de la manera adequada per evitar qualsevol situació perillosa. 
 

Els ciberatacs en els comptes bancaris

En l’actualitat, els delinqüents que busquen accedir de manera il·lícita als comptes bancaris de les seues víctimes tracten d’enganyar l’usuari a través d’SMS. Amb un missatge de text que sembla enviat per la seua entitat financera, la víctima pot acabar clicant l’enllaç que inclou el delinqüent en l’SMS i aterrar en una pàgina web. Encara que aparentment és la de la seua entitat financera, no ho és. A més, l’objectiu del ciberdelinqüent és que la víctima introduïsca, des d’aquesta pàgina web, les seues claus d’accés a la seua banca digital, així com altres dades privades i personals. 
Si bé és cert que en alguns casos utilitzen el correu electrònic o email, aquesta via és menys habitual, ja que dona menys resultats pel fet d’anar molts d’aquests correus directament a la safata de correu brossa. 
Així doncs, l’ús dels missatges instantanis en el nostre telèfon mòbil és la manera més recurrent en aquesta mena de ciberatac. 
Aquests SMS busquen crear-nos urgència i preocupació, de manera que davant la por que el nostre compte bancari quede desactivat, per exemple, entrem en l’enllaç que se’ns envia en el missatge i proporcionem ràpidament les nostres dades.
Recorda que Caixa Popular mai sol·licita als seus clients números d’usuari, claus, dades de targetes ni cap altra dada bancària per correu electrònic o SMS.

 

Continua sent comú aquest tipus de ciberatac?

El phishing (email) o l’smishing (SMS) informàtics són just el que hem vist en el punt anterior: aconseguir accedir de manera aparentment correcta en un compte bancari en línia d’un altre usuari, per fer un ús il·legal dels seus fons. Quan l’estafador o els estafadors fan això, la cosa més habitual és que completen una transferència de diners o bé un pagament. 
Per descomptat, amb el temps aquest tipus d’estafes informàtiques han anat millorant, i és possible que cada vegada més persones caiguen en les seues xarxes. 
És més, una de les últimes variants d’aquestes estafes informàtiques rep el nom de SIM Swapping. Aquest tipus de ciberatac clona el nostre número de telèfon per usar-lo després per a aconseguir accedir a la nostra banca digital suplantant la nostra identitat. Fa poc es va conéixer que al cofundador de Twitter, Jack Dorsey, li havien sostret el seu compte de microblogging utilitzant aquesta mateixa forma de phishing. 

Caixa Popular potencia la ciberseguretat dels seus clients

Gràcies a Caixa Popular i als servicis que t’oferim estaràs més protegit davant intents d’estafa bancària o ciberatacs, per la qual cosa pots quedar-te més tranquil. 
D’aquesta manera, com a client de Caixa Popular disposes de la possibilitat d’activar certes alertes per estar sempre al corrent dels moviments que es fan en el teu compte bancari. A més, pots triar quins moviments vols que es notifiquen i quins no. 
D’aquesta manera, pots planificar aquestes alertes en Ruralvía perquè mitjançant un SMS, un avís al mòbil o un correu electrònic se t’avise quan se’t faça un ingrés, un pagament, s’efectue una transferència etc. 
Caixa Popular, a més, posa a la disposició de tots els seus clients altres mesures per a millorar la ciberseguretat de la seua banca digital. Per exemple, es recomana activar el sistema biomètric per accedir al teu compte de Ruralvía, cosa que et garanteix una seguretat total.
D’aquesta manera, es requerirà verificar la identitat del client de Ruralvía a través dels seus trets físics. Amb això, el client estarà més que segur que només amb la seua empremta dactilar o reconeixement facial es podrà accedir a la seua banca digital. Per tant, en el cas que dupliquen el seu telèfon mòbil o li’l roben, el delinqüent no podrà accedir al seu Ruralvía gràcies al sistema biomètric. 
Per acabar, Caixa Popular no sols vetla per la seguretat de tots els seus clients amb les mesures anteriors, sinó que també ens esforcem per complir rigorosament la normativa europea PSD2, una normativa europea que regula els servicis de pagaments digitals per oferir més seguretat i protecció als consumidors. 
Si eres client de Caixa Popular i encara hi ha algun dubte que t’agradaria aclarir, pots preguntar al teu assistent virtual en Ruralvía, Maia. Per descomptat, si prefereixes que t’ajudem en persona, acosta’t a la teua oficina de Caixa Popular més pròxima i sol·licita ajuda als nostres experts. 
 

 

Escrito el dj., 07/07/2022 - 13:17